研究者
J-GLOBAL ID:200901049602947154   更新日: 2024年05月03日

膽畑 アン・クリスティーン

イハタ アン | Ihata Anne Christine
所属機関・部署:
職名: 教授
その他の所属(所属・部署名・職名) (1件):
  • 東京学芸大学
研究分野 (2件): 外国語教育 ,  言語学
研究キーワード (3件): 英語講読 ,  第二言語習得理論 ,  心理言語学
論文 (15件):
  • Anne C. Ihata. A Comparison of Two Methods of Teaching EFL Reading: Outcomes for Textbook with Out-of-Class Reading & Reaction Papers vs. Online Reading Library with Required Word Count Quizzes and Comments on Books Read. Global Studies. 2024. 8. 19-26
  • Anne C. Ihata, Takaaki Ihata, Mao Anyi. A Comparison of High School English Textbooks in Japan, Korea, and China: Do the Differences Significantly Affect the Outcomes?. The Asian Conference on Education 2023: Official Conference Proceedings. 2024. 2099-2110
  • A. C. 膽畑, 膽畑隆明. None - paper is in English only. DOI: 10..22492/issn.2186-5892.2023.34. 2023. 423-433
  • Ihata Anne C. SOCIAL AND LINGUISTIC DIVERSITY IN MODERN BRITAIN THROUGH THE CONTEMPORARY DETECTIVE NOVEL. PEOPLE: International Journal of Social Sciences. 2021. 7. 3. 82-103
  • 膽畑 Anne Christine. ESL Reading Ability and Chinese or Japanese as a Third Language: Do Skills Transfer across These Languages?. Proceedings of ROCMELIA and APAMALL 2018. 2018. 16-24
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MISC (33件):
  • 2020年の東京 ELTの全体的、部分的変化. 2016. 6
  • The Case for Multimodality in EFL Reading Instruction. Global Communication Journal. 2015. 4
  • Ihata Anne C. Memory and Learning Aids: Do learning aids necessarily aid learning?. Global Communication. 2013. 2. 1-9
  • Interpretations of the Creation Myth in The Silmarillion and Hobbyist. Musashino Eibei Bungaku. 2012. 44
  • EFL Reading Strategy Training Focusing on Increasing Integration of Information from Text and Illustrations: Effects and Generalizability. Musashino Eibei Bungaku. 2010. Vol.42
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書籍 (9件):
  • ニューエクスプレスプラス イギリス英語
    株式会社 白水社 2020
  • Linguistics, Literature and Culture: Millenium Realities and Practices in Asia
    Cambridge Scholars Publishing (UK) 2012
  • ニューエクスプレスイギリス英語
    白水社 2011 ISBN:9784560085820
  • Reading Compass: An Interactive Approach
    Pearson Longman Publishers 2003
  • 英米文学と文化
    開文社出版 1998
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講演・口頭発表等 (24件):
  • "The Role of Orthography-Phonology Awareness in Reading in English as a Foreign Language
    (9th Musashino Speech and Hearing Conference 2024)
  • . A Comparison of High School English Textbooks in Japan, Korea, and China - Do the Differences Significantly Affect the Outcomes?
    (ACE 2023 (15th Asian Conference on Education), Tokyo, Japan 2023)
  • None - Paper was delivered and published only in English
    (2022)
  • Social and Linguistic Diversity in Modern Britain as Portrayed in the Contemporary Detective Novel
    (2020-XVth International Conference on Business, Economics, Law, Language & Psychology (ICBELLP) 2020)
  • Mentoring Graduate Research Students: The Importance of Incorporating Change and Chance Events into the Plan
    (16th ICTEL 2020 - International Conference on Teaching, Education & Learning 2020)
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Works (5件):
  • The Case for Multimodality in EFL Reading Instruction
    2014 -
  • Beyond the Beginning: Literacy Interventions for Upper Elementary Language Learners
    2005 -
  • Text-image Interaction in EFL Reading
    2002 -
  • Teaching EFL Reading - Are Expectations the Main Problem?
    2000 -
  • Extra-textual Information in Picture Form and L2 Reading
    2000 -
学歴 (4件):
  • - 2009 英国ケンブリッジ大学 Judge Business School Certificate of General Management(総合経営課程)
  • 1999 - 2008 英国バーミンガム大学大学院 文芸学部 応用言語学
  • 1991 - 1993 コロンビア大学大学院 教育研究科 英語教授法
  • 1974 - 1978 エディンバラ大学 文学部 フランス語科
学位 (3件):
  • M.A.(修士) (エディンバラ大学)
  • M.A. (修士) (TESOL) (コロンビア大学大学院)
  • Ph.D.(応用言語学) (英国バーミンガム大学大学院)
経歴 (12件):
  • 2016/04 - 現在 武蔵野大学グローバル学部 グローバルコミュニケーション学科 教授
  • 2000/04 - 現在 東京学芸大学
  • 1999/04 - 現在 武蔵野大学大学院言語文化研究科 言語文化専攻 教授
  • 1999/04 - 現在 東京学芸大学 非常勤講師 人文社会系
  • 2005/04 - 2021/03 一橋大学 非常勤講師
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所属学会 (6件):
IAWE(米国) ,  AAAL(米国) ,  IATEFL(英国) ,  TESOL(米国) ,  大学英語教育学会(JACET) ,  全国語学教育学会(JALT)
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