研究者
J-GLOBAL ID:200901054584337916   更新日: 2020年05月07日

矢田 勝俊

ヤダ カツトシ | Yada Katsutoshi
所属機関・部署:
職名: 教授
ホームページURL (2件): http://www2.itc.kansai-u.ac.jp/~yada/hp/index.htmlhttp://www2.itc.kansai-u.ac.jp/~yada/hp/index.html
研究分野 (1件): 経営学
論文 (89件):
  • Ken Ishibashi, Chen Xiao, Katsutoshi Yada. Study of the Effects of Visual Complexity and Consumer Experience on Visual Attention and Purchase Behavior through the Use of Eye Tracking. Proceedings of 2019 IEEE International Conference on Big Data (Big Data). 2019. 2664-2673
  • 石橋 健, 矢田 勝俊. Assessment of Effect of POP on Purchase Behavior: Comparison of Effectiveness of Eye-racking Data and Shopping Path Data. Proceedings of 2018 5th Asia-Pacific World Congress on Computer Science and Engineering (APWC on CSE). 2019. 70-76
  • 石橋 健, 矢田 勝俊. Analysis of social influence of shopping path by using ecological system of ants. Procedia Computer Science. 2019. 159. 2162-2171
  • Analysis of social influence on in-storepurchase behavior by using ecological system of ants. Procedia Computer Science, Elsevier. 2019. Volume 159. 2162-2172
  • The impact of self-control on search behavior. Procedia Computer Science, Elsevier. 2019. Volume 159. 2137-2143
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MISC (2件):
  • 加藤 直樹, 羽室 行信, 矢田 勝俊. マーケティングとデータマイニング. システム/制御/情報 : システム制御情報学会誌 = Systems, control and information. 2002. 46. 4. 190-196
  • Y. Hamuro, N. Katoh, E. Ip, S. Cheung, K. Yada. Discovery of interesting rules for purchase behavior using string pattern analysis. Proceedings of World Congress on Mass Customization and Personalization. 2001
書籍 (6件):
  • 岩波データサイエンス vol.4
    岩波書店 2016
  • Data Mining for Service
    Springer-Verlag 2014
  • 大規模ビジネスデータからの知識発見システム:MUSASHI
    人工知能学会誌 2005
  • データマイニングと組織能力
    多賀出版 2004
  • データマイニング技術とビジネス応用
    日科技連, カスタマーマイニング 2003
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講演・口頭発表等 (63件):
  • Sensor Marketing and Data Mining
    (KES 2019 2019)
  • The impact of self-control on search behavior
    (2019)
  • Assessment of Effect of POP on Purchase Behavior: Comparison of Effectiveness of Eye-tracking Data and Shopping Path Data
    (The 5th Asia-Pacific World Congress on Computer Science and Engineering 2018(APWC on CSE 2018) 2018)
  • Bayesian Hidden Markov Model for Evaluating the Influence of In-Store Stationary Time of Customers on their Purchase Behavior
    (The 5th Asia-Pacific World Congress on Computer Science and Engineering 2018(APWC on CSE 2018) 2018)
  • How Game Users Consume Virtual Currency: The Relationship Between Consumed Quantity, Inventory, and Elapsed Time since Last Consumption in the Mobile Game World
    (ICDM DMS2018 2018)
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学歴 (1件):
  • 1997 - 神戸商科大学 経営学研究科 経営学
学位 (2件):
  • 修士(経営学)
  • 博士(経営学)
委員歴 (1件):
  • 2015 - 現在 人工知能学会 代議員
受賞 (4件):
  • 2019/04 - 文部科学省 平成31年度科学技術分野の文部科学大臣表彰 科学技術賞(科学技術振興部門) 流通ビッグデータ利活用のためのデータマイニング技術の振興
  • 2016 - ICAMA 2016 The best paper for Japan Award
  • 2014 - 2014 IEEE Conference on System, Man and Cybernetics IEEE SMC 2014 The best conference paper award, finalist
  • 2011 - 人工知能学会 人工知能学会研究会優秀賞
所属学会 (5件):
人工知能学会 ,  IEEE ,  経営情報学会 ,  組織学会 ,  日本経営学会
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