研究者
J-GLOBAL ID:200901059478396220   更新日: 2022年06月23日

時得 紀子

Tokie Noriko | Tokie Noriko
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (2件): 教科教育学、初等中等教育学 ,  教科教育学、初等中等教育学
研究キーワード (3件): 音楽科教育 ,  総合表現活動 ,  創作表現
競争的資金等の研究課題 (7件):
  • 2022 - 2025 教科等横断的な音楽科授業プログラムの国際比較に基づく開発と評価
  • 2019 - 2022 教員養成における音楽授業プログラムの国際比較研究: 領域横断的な視点から
  • 2016 - 2019 能動的学習による音楽科授業プログラムの日米豪共同開発:音楽づくりを軸として
  • 2014 - 2017 芸術表現教育におけるコンピテンシー育成のためのプログラム開発に関する研究
  • 2013 - 2016 修士レベルにおける創作表現のための音楽科教員養成プログラムの日米共同開発と評価
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論文 (37件):
  • Noriko Tokie. A Practical Study of Teaching Music for an Elementary School Teacher-Training Program: Focusing on Creative Music Making By Incorporating Physical Expression Activities. The Proceedings of the 9th Japan-China Teacher Education Conference. 2021. 9
  • Lisa Tokie, Noriko Tokie. Guidance and Support Mechanisms for Music Teachers Using ICT Software in Composition Classes. APSMER (The 13th Asia-Pacific Symposium for Music Education Research) 2021 Tokyo. 2021. 13. 361-367
  • Lisa Tokie, Noriko Tokie. Utilizing “YAMAHA VOCALOID" in collaborative lessons: A study using ICT in an elementary school music class. Proceedings of the International Society for Music Education, World Conference on Music Education;(ISME) Helsinki, Finland. 2020. 34. 568-576
  • Noriko Tokie. Incorporating Physical Expression into Junior High School Music Classes. Proceedings of the International Society for Music Education, World Conference on Music Education;(ISME) Helsinki, Finland. 2020. 34. 561-567
  • Noriko Tokie. A Study of Cross-Disciplinary Learning Based Music Lesson Programs: Referencing a Case Study of an American Teacher’s College. The Proceedings of the 8th Japan-China Teacher Education Conference. 2020. 8. 117-129
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書籍 (10件):
  • 上越教育大学学生のための「音楽」
    上越教育大学芸術系コース音楽 2020
  • 小学校教員養成課程用 最新 初等科音楽教育法 2017年告示「小学校学習指導要領」準拠
    2020
  • 中学校教員養成課程用 最新 初等科音楽教育法 2018年告示「中学・高等学校学習指導要領」準拠
    音楽之友社 2020
  • 新版 中学校・高等学校教員養成課程 音楽科教育法
    教育芸術社 2019
  • 中学校教員養成課程用 最新 初等科音楽教育法 2018年告示「中学・高等学校学習指導要領」準拠
    音楽之友社 2019
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講演・口頭発表等 (27件):
  • A Practical Study of Teaching Music for an Elementary School Teacher-Training Program: Focusing on Creative Music Making By Incorporating Physical Expression Activities
    (2021)
  • The Current Status and Future Potential of ICT Software in Japanese Music Classes
    (2021)
  • Guidance;Support Mechanisms for;Music Teachers;Using ICT Software;in;Composition;Classes
    (APSMER (The 13th Asia-Pacific Symposium for Music Education Research) 2021 Tokyo 2021)
  • Utilizing “YAMAHA;VOCALOID" in collaborative lessons : A study using ICT in an elementary school music class
    (The International Society for Music Education, World Conference on Music Education (ISME) Helsinki, Finland 2020)
  • Incorporating Physical Expression into Junior High School Music Classes
    (The 34th World Conference for the International Society for Music Education (ISME),Helsinki, Finland 2020)
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Works (1件):
  • いちむじん(プロ・ギタリスト)との共演(独唱)
    時得 紀子 2014 - 2014
学歴 (1件):
  • - 現在 米国コロンビア大学大学院 博士課程
学位 (1件):
  • Doctor of Education ( 米国コロンビア大学)
経歴 (1件):
  • 2012 - 2013 上越教育大学 学校教育研究科(研究院) 教授
委員歴 (3件):
  • 2010/04 - 2023/03 上越音楽教育研究会 理事
  • 2021/11 - 2021/11 The 9th Japan-China Teacher Education Conference (国際学会)日中教師教育研究大会(北京師範大学) 実行委員会委員
  • 2018/04 - 2020/05 日本教育大学協会 全国音楽部門大学部会 地区代表委員長(部会執行部) 北陸地区代表委員 (兼任)
所属学会 (11件):
日本オルフ音楽教育研究会 ,  全豪音楽教育学会 ,  全米音楽教育学会 ,  国際音楽教育学会 アジア環太平洋大会 ,  国際音楽教育学会 ,  日本音楽表現学会 ,  日本カリキュラム学会 ,  日本ダルクローズ音楽教育学会 ,  日本学校音楽教育実践学会 ,  日本音楽教育学会 ,  日本保育学会
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