研究者
J-GLOBAL ID:200901060437885290   更新日: 2023年01月18日

Nix Michael

ニックス マイケル | Nix Michael
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (1件): 社会学
研究キーワード (2件): "学習者オートノミー、クリティカル アカデミック・リタラシー、translanguanging, multi-modality, interested action" ,  "カルチュラル・スタディーズ, Critical Multiculturalism, Critical Pedagogy"
論文 (12件):
  • Lynda-ann Blanchard, Mike Nix. Creating spaces for radical pedagogy in higher education. Human Rights Education Review. 2019. 2. 2. 64-83
  • Nix, M, Kodama, H, Ito, R, So, Y, Kawashima, N. Developing a Student-Planned Study Abroad Program. The 2014 PanSIG Conference Proceedings. Miyazaki, Japan: JALT. 2015. 134-140
  • Blanchard L, Nix, M. Investigating Diversity, Human Rights and Civil Society in Japan and Australia. Peace Writes. 2015. 1. 15-18
  • Nix, M, Blanchard, L. with, Ito, R, Kawashima, N, Kodama, S, So, Y. Innovating Peace Education Praxis. Peace Writes. 2014. 1. 21-25
  • R. Pemberton, M Nix. Practices of Critical Thinking, Criticality and Learner Autonomy. 学習の学習 (Learning Learning): 特別号. 2012. 19. 2. 79-94
もっと見る
MISC (9件):
  • Lucy Cooker. On Q: An Appropriate Methodology for Researching Autonomy? (Interview with Lucy Cooker). Learner Autonomy in Language Learning. 2011
  • Lucy Cooker. On Q: An Appropriate Methodology for Researching Autonomy? (Part 2). 学習の学習 (Learning Learning). 2011. 17. 2. 24-30
  • Lucy Cooker. On Q: An Appropriate Methodology for Researching Autonomy? (Part 1). 学習の学習 (Learning Learning). 2010. 17. 2. 24-30
  • Critical Reader Response to Taking the Teacher Out of the Test; Exploring student autonomy in EFL classroom testing, by M. Harrison. M. Kohyama & E. Skier (Eds.), More Autonomy You Ask (Learner and Teacher Autonomy in Japan 2. 2006
  • A. Barfiel. 学習の学習 (Learning Learning). 2001. 8. 3
もっと見る
書籍 (6件):
  • Out of the midst of stories: Narrative representations and reconstructions of meanings for autonomy
    A. Barfield & N. Delgado Alvarado (Eds), Autonomy in Language Learning: Stories of Practices. IATEFL Learner Autonomy Special Interest Group 2013
  • Autonomy and control in curriculum development: ‘Are you teaching what we agreed?’
    Maintaining Control: Autonomy and Languaging Learning, Hong Kong University Press 2009
  • Telling Tales of Transformation
    2007
  • Writing Autonomy; or It's the Content, Stupid!
    Tokyo: The Japan Association for Language Teaching 2003
  • A Collaborative Preface: Four Incomplete Views of Autonomy You Ask!
    Tokyo: The Japan Association for Language Teaching 2003
もっと見る
講演・口頭発表等 (32件):
  • アクティヴラーニング・プログラムと市民性教育ー開かれた市民社会へ向けて
    (日本科学者会議22総合学術研究集会 2018)
  • A Radical Pedagogy for Human Rights Education?
    (9th International Conference on Human Rights Education: Unleashing the Full Potential of Civil Society 2018)
  • How I Got the Picture (about Academic Literacy)?
    (Japan Association for Language Teaching “JALT 2011 37th Annual Conference on Language Teaching and Learning 2011)
  • Practices of Critical Thinking, Criticality and Learner Autonomy
    (Japan Association for Language Teaching, Learner Development Special Interest Group, 'Realizing Autonomy' Conference 2011)
  • Local PLAY Global STOP Autonomy REWIND Questions WRITE
    (The 16th World Congress of Applied Linguistics 2011)
もっと見る
学歴 (1件):
  • 1990 - 1991 バーミンガム大学大学院 社会科学学部 カルチュラル・スタディーズ学科
学位 (2件):
  • 社会科学修士 (バーミンガム大学)
  • Master of Social Science (バーミンガム大学)
経歴 (14件):
  • 2007/04 - 中央大学法学部教授
  • 2002/04 - 2007/03 中央大学法学部助教授
  • 1996/04 - 2004/03 東京外国語大学非常勤講師
  • 1999/04 - 2002/03 中央大学法学部専任講師
  • 1999/04 - 2001/04 東京外国語大学大学院地域文化研究科非常勤講師
全件表示
所属学会 (2件):
全国語学教育学会 ,  英国応用言語学協会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る