研究者
J-GLOBAL ID:200901061047071965   更新日: 2022年12月06日

米谷 雅之

コメタニ マサユキ | Kometani Masayuki
所属機関・部署:
職名: 名誉教授(山口大学)
研究分野 (2件): 商学 ,  経営学
研究キーワード (6件): 製品戦略 ,  流通システム ,  マーケティング ,  Product Strategy ,  Distribution System ,  Marketing
競争的資金等の研究課題 (8件):
  • 2002 - 変革期における企業の組織と行動に関する研究
  • 2002 - Study on Corporate Organization and Behavior in Changing Environment
  • 1994 - 1999 環黄海地域の産業展開と国際地域間経済協力に関する調査研究
  • 1994 - 1999 Research on Economic Cooperation in Yellow-Sea Rim Distriets
  • 現代流通システムの研究
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MISC (67件):
  • 新製品マーケティングの展開とその成功要因に関する研究. 平成13年度~15年度科学研究補助金研究成果報告書. 2004
  • Activities and their performance in new product development. Proceedings of the 14th IGWT Symposium: Focusing New Century;Commodity,Trade,Environment. 2004. Volume 1, 2004,48-53
  • 中国自動車産業の発展と販売組織. 経済学研究(九州大). 2004. 第71巻第1号
  • The Construction and Management of Marketing Channel by Japanese Car Manufacturer in China. Proceeding of the Conference on Globalization and Firms in Asian Countries. 2003
  • Success Factors in New Product Development. Asian Economic Review. 2003. 62. 1. 191-210
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書籍 (13件):
  • Product Strategy of Distributive Firms
    Distribution and Society in Contemporary Japan (MINERVA Pub. Co.) 2003
  • 流通業の商品戦略
    『現代日本の流通と社会』(ミネルヴァ書房)所収 2003
  • 転換期の中国自動車流通
    『東アジアの生産ネットワーク』(ミネルヴァ書房)所収 2003
  • Product Strategy of Distributive Firms
    Distribution and Society in Contemporary Japan (MINERVA Pub. Co.) 2003
  • Automobile Distribution System during the Transition Period in China
    Production Networks in East Asia (MINERVA Pub. Co.) 2003
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Works (6件):
  • 中国自動車産業視察会見緑(共著)
    1996 -
  • Interviews with Chinese Auto-Industry Leaders(1994)
    1996 -
  • 現代日本大企業の行動様式についての実態調査
    1985 -
  • An Empirical Study on Behavioral Patterns of Japanese Corporations
    1985 -
  • 地域経済におけるサービス経済化の進展
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学歴 (4件):
  • - 1971 神戸商科大学 経営学研究科
  • - 1971 神戸商科大学
  • - 1964 山口大学 経済学部 経済学科
  • - 1964 山口大学
学位 (2件):
  • 経営学修士 (*神戸商科大学*)
  • 博士(商学) (神戸大学)
委員歴 (1件):
  • 1992 - 日本商業学会 理事
受賞 (2件):
  • 2002 - 日本商業学会 学会賞(優秀賞)
  • 2002 - Japan Society of Marketing & Distribution Award
所属学会 (3件):
日本商品学会 ,  日本経営学会 ,  日本商業学会
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