研究者
J-GLOBAL ID:200901062089389651
更新日: 2024年02月29日
Willey Ian David
ウィリー イアン デイビツド | Willey Ian David
所属機関・部署:
職名:
准教授
研究キーワード (6件):
教授言語
, 国際志向性
, English for specific purposes (ESP)
, In-service learning
, 第二言語として英作文教授法
, 社会言語論
競争的資金等の研究課題 (8件):
- 2023 - 2026 Clarifying the Factors Behind Changes in Willingness to Communicate and International Posture in University Students
- 2021 - 2023 Boosting the conference competence of Japanese university students
- 2020 - 2023 Assessing the influence of medium of instruction on students' willingness to communicate in English
- 2018 - 2021 An analysis of the English language needs of nurses in Japan
- 2018 - 2021 Developing In-Service English Training Programs for Doctors and Nurses in Japan
- 2014 - 2019 「英語を英語で」教える高校新 指導要領の基本方針が大学英語 教育に与える影響
- 2015 - 2018 地域で活躍する医療従事者の英語ニーズの解明
- 2010 - 2012 効果的な英文校正ストラテジー解明の試み
全件表示
論文 (29件):
-
Willey, Ian, & Suzuki, Hiromi. Assessing the relationship between English proficiency, learning motivation, and the four dimensions of International Posture. OnCUE Journal. 2024. 15. 1. 50-68
-
Kawamoto, Julia M, Willey, Ian, Carson, Eleanor. A Survey of English Teachers' Medium of Instruction in Remote Learning. 大学英語教育学会中国・四国支部研究紀要. 2023. 20. 1-16
-
Willey, Ian, Suzuki, Hiromi. Developing In-service English Programs for Japanese Medical Staff. STEM English in Japan: Education, Innovation, and Motivation. Glen Hill, Joseph Falout, & Mathew Apple (Editors). Palgrave Macmillan. 2022. 73-91
-
Willey, Ian. Can Applied Improvisation exercises boost compassion in Japanese university students?. Journal of Medical English Education. 2022. 21. 3. 69-75
-
Capper, Simon, Porter, Mathew, Willey, Ian, Watanabe, Aya. Assessing the English needs of Japanese nurses through focus group interviews. Journal of Medical English Education. 2021. 20. 3. 25-32
もっと見る
MISC (30件):
-
Willey, Ian. Revisiting International Posture: An Interview with Tomoko Yashima. The Language Teacher. 2023. 47. 2. 27-30
-
Willey, Ian. Developing In-Service English Training Programs for Doctors and Nurses in Japan. KAKEN 研究成果報告書 (課題番号18K00653). 2021
-
Willey, Ian, Antolin, Susan. Composing an English Haiku Contest. The Language Teacher. 2020. 44. 2. 37-39
-
Willey, Ian. Improv ideas for the language classroom. TESL Reporter. 2020. 52. 2. 77-80
-
Willey, Ian. 地域で活躍する医療従事者の英語ニーズの解明. KAKEN 研究成果報告書 (課題番号15K02518). 2018
もっと見る
書籍 (4件):
-
看単!Easy Nursing English--Easy Reviews & Easy Exams
南山堂 2011
-
看単!Easy Nursing English--Easy Speaking & Writing Tasks
南山堂 2010
-
看単!Easy Nursing English--Easy Quizzes + Easy Quiz Answers
南山堂 2009
-
看単!Easy Nursing English
南山堂 2008 ISBN:9784525022310
講演・口頭発表等 (81件):
-
There and Back Again: Medium of Instruction During the Pandemic
(JALT PanSIG 大会 2023)
-
Helping Students Find Something to Say
(JALT PanSIG 大会 2023)
-
Changes in English Teachers’ Medium of Instruction throughout the Pandemic
(全学語学教育学会(JALT)松山支部会 2023)
-
Medium of Instruction in Online and Face-to-Face Classes in 2021
(57th RELC International Conference (Singapore; hybrid) 2023)
-
Elevating the International Posture of Japanese University Students
(57th RELC International Conference (Singapore; hybrid) 2023)
もっと見る
Works (1件):
-
Incremental Doom: Prose Poems
Willey, Ian 2020 -
学歴 (3件):
- 2008 - 2011 広島市立大学 大学院国際学研究科 国際学専攻(博士後期課程)
- 1995 - 1999 ケント州立大学 英語学部 Masters Course in TESL (Teaching English as a Second Language) (大学院博士前期課程)
- 1990 - 1994 ケント州立大学 School of Arts and Sciences, Honor's College(英語専攻 学士課程) 英語学部
学位 (3件):
- Bachelor of Arts in English (Kent State University)
- Master of Arts in TESL (Kent State University)
- 博士 (学術) (広島市立大学)
経歴 (9件):
- 2015/04 - 現在 香川大学 大学教育基盤センター 准教授
- 2013/04 - 2015/03 香川大学 大学教育開発センター 准教授
- 2008/04 - 2013/03 香川大学 大学教育開発センター 講師
- 2005/04 - 2008/03 香川大学 大学教育開発センター 外国人語学教員
- 2004/04 - 2005/03 香川短期大学 非常勤講師
- 2004/04 - 2005/03 香川誠陵中学校・高等学校 英語科 教員
- 2000/04 - 2004/03 立教女学院短期大学 非常勤講師
- 1999/09 - 2004/03 立教大学 ランゲージセンター 嘱託講師
- 1996/10 - 1998/09 広島文教女子大学, 英文学科 常勤講師
全件表示
委員歴 (9件):
受賞 (12件):
- 2022/12 - Mobius: The Journal of Social Change Pushcart Prize Nominee 2022 for the poem "Refugees from the Future" (http://mobiusmagazine.com/poetry/refugees.html)
- 2022/09 - Mobius: The Journal of Social Change Best of the Net Nominee 2021 for the poem "An Inconvenient Truth" (http://mobiusmagazine.com/poetry/inconve2.html)
- 2021/12 - Mobius: The Journal of Social Change Pushcart Prize Nominee 2021 for the poem "Stay Safe, People!" (http://mobiusmagazine.com/poetry/staysafe.html)
- 2021/11 - The Michelle Steele Best of JALT Award
- 2021/10 - Mobius: The Journal of Social Change Best of the Net Nominee 2020 for the poem "Breaking News" (http://mobiusmagazine.com/poetry/breaknew.html)
- 2020/11 - Mobius: The Journal of Social Change Pushcart Prize Nominee 2020 for the poem "Breaking News" (http://mobiusmagazine.com/poetry/breaknew.html)
- 2020/06 - 日本医学英語教育学会 第16回植村研一賞
- 2019/12 - One Sentence Poems Pushcart Prize Nominee 2019 For the poem "The End"
- 2018/07 - 日本医学英語教育学会 第14回植村研一賞(奨励賞受)
- 2016/07 - Failed Haiku and Prune Juice Senryu Journals First Annual H. Gene Murtha Senryu Contest (入選)
- 2010 - 第15回「草枕」国際俳句大会ー入選 (外国語部門)
- 2008 - Best of JALT 2007 (全国語学学会 岡山支部会)
全件表示
所属学会 (5件):
The Science Fiction & Fantasy Poetry Association
, 全国語学教育学会
, 日本医学英語教育学会
, 大学英語教育学会
, 全国看護英語教育学会
前のページに戻る