研究者
J-GLOBAL ID:200901062089389651   更新日: 2024年02月29日

Willey Ian David

ウィリー イアン デイビツド | Willey Ian David
所属機関・部署:
職名: 准教授
研究分野 (1件): 英語学
研究キーワード (6件): 教授言語 ,  国際志向性 ,  English for specific purposes (ESP) ,  In-service learning ,  第二言語として英作文教授法 ,  社会言語論
競争的資金等の研究課題 (8件):
  • 2023 - 2026 Clarifying the Factors Behind Changes in Willingness to Communicate and International Posture in University Students
  • 2021 - 2023 Boosting the conference competence of Japanese university students
  • 2020 - 2023 Assessing the influence of medium of instruction on students' willingness to communicate in English
  • 2018 - 2021 An analysis of the English language needs of nurses in Japan
  • 2018 - 2021 Developing In-Service English Training Programs for Doctors and Nurses in Japan
全件表示
論文 (29件):
  • Willey, Ian, & Suzuki, Hiromi. Assessing the relationship between English proficiency, learning motivation, and the four dimensions of International Posture. OnCUE Journal. 2024. 15. 1. 50-68
  • Kawamoto, Julia M, Willey, Ian, Carson, Eleanor. A Survey of English Teachers' Medium of Instruction in Remote Learning. 大学英語教育学会中国・四国支部研究紀要. 2023. 20. 1-16
  • Willey, Ian, Suzuki, Hiromi. Developing In-service English Programs for Japanese Medical Staff. STEM English in Japan: Education, Innovation, and Motivation. Glen Hill, Joseph Falout, & Mathew Apple (Editors). Palgrave Macmillan. 2022. 73-91
  • Willey, Ian. Can Applied Improvisation exercises boost compassion in Japanese university students?. Journal of Medical English Education. 2022. 21. 3. 69-75
  • Capper, Simon, Porter, Mathew, Willey, Ian, Watanabe, Aya. Assessing the English needs of Japanese nurses through focus group interviews. Journal of Medical English Education. 2021. 20. 3. 25-32
もっと見る
MISC (30件):
  • Willey, Ian. Revisiting International Posture: An Interview with Tomoko Yashima. The Language Teacher. 2023. 47. 2. 27-30
  • Willey, Ian. Developing In-Service English Training Programs for Doctors and Nurses in Japan. KAKEN 研究成果報告書 (課題番号18K00653). 2021
  • Willey, Ian, Antolin, Susan. Composing an English Haiku Contest. The Language Teacher. 2020. 44. 2. 37-39
  • Willey, Ian. Improv ideas for the language classroom. TESL Reporter. 2020. 52. 2. 77-80
  • Willey, Ian. 地域で活躍する医療従事者の英語ニーズの解明. KAKEN 研究成果報告書 (課題番号15K02518). 2018
もっと見る
書籍 (4件):
  • 看単!Easy Nursing English--Easy Reviews & Easy Exams
    南山堂 2011
  • 看単!Easy Nursing English--Easy Speaking & Writing Tasks
    南山堂 2010
  • 看単!Easy Nursing English--Easy Quizzes + Easy Quiz Answers
    南山堂 2009
  • 看単!Easy Nursing English
    南山堂 2008 ISBN:9784525022310
講演・口頭発表等 (81件):
  • There and Back Again: Medium of Instruction During the Pandemic
    (JALT PanSIG 大会 2023)
  • Helping Students Find Something to Say
    (JALT PanSIG 大会 2023)
  • Changes in English Teachers’ Medium of Instruction throughout the Pandemic
    (全学語学教育学会(JALT)松山支部会 2023)
  • Medium of Instruction in Online and Face-to-Face Classes in 2021
    (57th RELC International Conference (Singapore; hybrid) 2023)
  • Elevating the International Posture of Japanese University Students
    (57th RELC International Conference (Singapore; hybrid) 2023)
もっと見る
Works (1件):
  • Incremental Doom: Prose Poems
    Willey, Ian 2020 -
学歴 (3件):
  • 2008 - 2011 広島市立大学 大学院国際学研究科 国際学専攻(博士後期課程)
  • 1995 - 1999 ケント州立大学 英語学部 Masters Course in TESL (Teaching English as a Second Language) (大学院博士前期課程)
  • 1990 - 1994 ケント州立大学 School of Arts and Sciences, Honor's College(英語専攻 学士課程) 英語学部
学位 (3件):
  • Bachelor of Arts in English (Kent State University)
  • Master of Arts in TESL (Kent State University)
  • 博士 (学術) (広島市立大学)
経歴 (9件):
  • 2015/04 - 現在 香川大学 大学教育基盤センター 准教授
  • 2013/04 - 2015/03 香川大学 大学教育開発センター 准教授
  • 2008/04 - 2013/03 香川大学 大学教育開発センター 講師
  • 2005/04 - 2008/03 香川大学 大学教育開発センター 外国人語学教員
  • 2004/04 - 2005/03 香川短期大学 非常勤講師
全件表示
委員歴 (9件):
  • 2022/04 - 現在 香川大学 ヒューマニティーズ(人文学)プログラム実施部会
  • 2021/04 - 現在 大学英語教育学会(JACET) 学術交流委員会
  • 2021/04 - 現在 香川大学 調査研究部会
  • 2020/04 - 現在 日本医学英語教育学会 (JASMEE) 評議委員会
  • 2019/04 - 現在 香川大学 外国語実施部会
全件表示
受賞 (12件):
  • 2022/12 - Mobius: The Journal of Social Change Pushcart Prize Nominee 2022 for the poem "Refugees from the Future" (http://mobiusmagazine.com/poetry/refugees.html)
  • 2022/09 - Mobius: The Journal of Social Change Best of the Net Nominee 2021 for the poem "An Inconvenient Truth" (http://mobiusmagazine.com/poetry/inconve2.html)
  • 2021/12 - Mobius: The Journal of Social Change Pushcart Prize Nominee 2021 for the poem "Stay Safe, People!" (http://mobiusmagazine.com/poetry/staysafe.html)
  • 2021/11 - The Michelle Steele Best of JALT Award
  • 2021/10 - Mobius: The Journal of Social Change Best of the Net Nominee 2020 for the poem "Breaking News" (http://mobiusmagazine.com/poetry/breaknew.html)
全件表示
所属学会 (5件):
The Science Fiction & Fantasy Poetry Association ,  全国語学教育学会 ,  日本医学英語教育学会 ,  大学英語教育学会 ,  全国看護英語教育学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る