研究者
J-GLOBAL ID:200901063087188124   更新日: 2024年01月30日

入江 恵

イリエ ケイ | Irie Kay
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (4件): 応用数学、統計数学 ,  数学基礎 ,  教育心理学 ,  外国語教育
研究キーワード (7件): 内容言語統合型学習 ,  Q methodology ,  言語学習心理学 ,  自律学習者育成 ,  言語学習動機づけ ,  Autonomous Language Learning ,  Language Learning Motivation
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2017 - 2021 大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査
論文 (14件):
  • Kay Irie. Rethinking the role of classroom communication: learning from older learners. Innovation in Language Learning and Teaching. 2021. 1-11
  • Using Q methodology to investigate pre-service EFL teachers’ mindsets about teaching competences. Studies of Second Language Learning and Teaching. 2018. 8. 3. 575-598
  • 入江 恵, ライアン スティーブン. Identifying Patterns of Changes in Self-Perception: Q Methodology: Identifying Patterns of Changes in Self-Perception: Q Methodology. SAGE Research Methods Cases. 2015
  • 入江 恵. Q methodology for post-social-turn research in SLA. Studies in Second Language Learning and Teaching. 2014. 4. 1. 13-32
  • Irie Kay. Q Methodology : A Scientifically Holistic Approach to the Study of Language Learning Psychology. 東海大学紀要. 外国語教育センター. 2012. 33. 1-13
もっと見る
MISC (1件):
  • 入江 恵. Waning Motivation to Learn English in Junior High School : Myth or Reality?(English as an 'International Language' : Educational Goals and Standards) :. JACET全国大会要綱. 2004. 43. 228-229
書籍 (8件):
  • The Routledge handbook of the psychology of language learning and teaching
    2021 ISBN:9780367337230
  • 日本語教育の新しい地図 : 専門知識を書き換える
    ひつじ書房 2021 ISBN:9784823410222
  • Innovation in Language Teaching and Learning: The case of Japan (pp.211-232).
    Palgrave Macmillan 2019
  • Innovation in Language Teaching and Learning: The case of Japan (pp. 97-116)
    Palgrave Macmillan 2019 ISBN:9783030125677
  • Motivational Dynamics in Language Learning
    Multilingual Matters 2015 ISBN:1783092556
もっと見る
講演・口頭発表等 (27件):
  • Positive classroom communication: Learning from older learners
    (Japan Association for Language Teaching Hiroshima & Matsuyama JALT 2021)
  • Introductory workshop on Q-methodology.
    (2020)
  • 人と人を結ぶ言語学習: ポジティブ・コミュニケーションの視点から
    (Japan Association for Language Teaching 46th International Conference 2020 2020)
  • Mindsets: Implicit & Explicit Beliefs Mixed in Q
    (JALT 2016 2016)
  • Investigating the Mindsets of Pre-service EFL Teachers in Austria Using Q Methodology.
    (The 15th International Conference on Language and Social Psychology 2016)
もっと見る
学位 (1件):
  • Ed.D (Temple University)
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る