- 2022/03 - Augmented Humans 2022 Best Paper Award Honorable Mention Cyborgs, Human Augmentation, Cybernetics, and JIZAI Body
- 2021/02 - Augmented Humans 2021 Best Paper Award MultiSoma: Distributed Embodiment with Synchronized Behavior and Perception
- 2019/09 - ヒューマンインタフェース学会 ヒューマンインタフェースシンポジウム2019優秀プレゼンテーション賞
- 2019/05 - Nature Publishing Scientific Reports Top 100 in Neuroscience Illusory body ownership of an invisible body interpolated between virtual hands and feet via visual-motor synchronicity
- 2018/12 - SIGGRAPH Asia 2018 Best Virtual Reality & Augmented Reality Award FiveStar VR: Shareable Travel Experience Through Multisensory Stimulation to the Whole Body
- 2018/12 - 日本基礎心理学会 優秀論文賞 Trained visual art experts make more stable judgments of glossiness
- 2017/09 - 日本バーチャルリアリティ学会 論文賞 歩行を模擬した足底振動刺激による身体近傍空間の拡張
- 2017/03 - Augmented Human 2017 Best demo award A body odyssey: exploring the human body as digested food
- 2016/09 - 日本バーチャルリアリティ学会 貢献賞
- 2014/12 - 日本基礎心理学会 優秀論文賞 光強度と音圧による位置フィードバック情報がドライビングシミュレータの運転に及ぼす効果
- 2014/09 - 日本バーチャルリアリティ学会 論文賞 位置恒常性における視覚・運動順応の普遍性:視覚情報量,両眼間転移,能動的・受動的運動
- 2014/09 - 日本心理学会 学術大会特別優秀発表賞 聴覚的注意の空間・特徴への定位:EEGとfNIRSの同時測定による研究
- 2010/09 - 日本バーチャルリアリティ学会 論文賞 視覚性姿勢制御における視運動刺激の面積と網膜偏心度の効果
- 2009/12 - JVRC2009 (2009 Joint Virtual Reality Conference of EGVE - ICAT - EuroVR) Best Paper Award Honorable Mention Modification of visual and vestibular control of posture by long-term adaptation to body-movement-yoked visual motion and galvanic vestibular stimulation
- 2006 - 日本バーチャルリアリティ学会 論文賞 前庭感覚電気刺激による視覚への影響
- 2006 - ACE2006 (International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology 2006) Outstanding Paper Award Gravity Jockey using Galvanic Vestibular Stimulation
- 2001 - 日本基礎心理学会 優秀発表賞 運動からの構造復元における近接遮蔽の視差妥当性
- 2000 - 日本バーチャルリアリティ学会 学術奨励賞 視覚性自己運動知覚における自発的注意の効果と両眼視差奥行きの効果の比較
- 1999 - 日本基礎心理学会 優秀発表賞 両眼視差による曲面弁別:なぜ縦筒は横筒よりも奥行きが見えにくいのか
全件表示