研究者
J-GLOBAL ID:200901075310120403
更新日: 2022年08月31日
寺本 和幸
テラモト カズユキ | Teramoto Kazuyuki
所属機関・部署:
職名:
助教授
研究分野 (5件):
応用数学、統計数学
, 数学基礎
, 経営学
, 安全工学
, 社会システム工学
研究キーワード (4件):
マネージメントサイエンス
, マーケティングサイエンス
, Management Science
, Marketing Science
競争的資金等の研究課題 (4件):
- 市場占有率における嗜好度の層別化
- 消費者行動と銘柄転移モデルに関する研究
- Stratified Analysis of Preferences on Market Share
- Study of Consumer Behavior and Brand Switching Models.
MISC (36件):
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Optimal Product-Planning for a New Cup Ramen(Chinese Noodle) on Conjoint Analysis. Journal of Japan Association for Management Systems. 2002. Vol.16, No.1, pp.33-38
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Optimal Product-Planning for a New Cup Ramen(Chinese Noodle) on Conjoint Analysis. Journal of Japan Association for Management Systems. 2002. Vol.16, No.1, pp.33-38
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A Method of Estimation Brand Preference of New Canned Coffee in Japan. Japanese Journal of Administrative Science. 2001. Vol.15, No2, pp.169-177
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A Method of Estimation Brand Preference of New Canned Coffee in Japan. Japanese Journal of Administrative Science. 2001. Vol.15, No2, pp.169-177
-
T Satow, K Teramoto, T Nakagawa. Optimal replacement policy for a cumulative damage model with time deterioration. MATHEMATICAL AND COMPUTER MODELLING. 2000. 31. 10-12. 313-319
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書籍 (23件):
-
Optimal Product-Planning for Overseas Travel Plan Using Conjoint Analysis
The Fourth Asia-Pacific Conference on Industrial Engineering and Management Systems 2002
-
Estimate on Marquee in Department Store Using Huff Model
The Second Euro-Japanese Workshop on Stochastic Risk Modelling for Finance, Insurance, Production and Reliability 2002
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マーケティング情報科学読本
同友館 2002
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Optimal Product-Planning for Overseas Travel Plan Using Conjoint Analysis
The Fourth Asia-Pacific Conference on Industrial Engineering and Management Systems 2002
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Estimate on Marquee in Department Store Using Huff Model
The Second Euro-Japanese Workshop on Stochastic Risk Modelling for Finance, Insurance, Production and Reliability 2002
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Works (6件):
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日本の講造変化
1994 -
-
Characteristics of Change of the Economic Systems in Japan
1994 -
-
コンピュータについて
1989 -
-
On Computer
1989 -
-
消費者志向のマーケティング戦略
1975 -
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学歴 (4件):
- - 1968 名城大学 商学研究科 商学専攻
- - 1968 名城大学
- - 1966 愛知工業大学 工学部 電気工
- - 1966 愛知工業大学
学位 (3件):
- 商学修士
- 商学修士
- 博士(工学) (愛知工業大学)
委員歴 (1件):
- 2001 - 2003 日本経営システム学会 評議員
所属学会 (5件):
経営行動科学会
, 日本マーケティング・サイエンス学会
, 日本経営システム学会
, 日本オペレーションズリサーチ学会
, 日本経営工学会
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