A Learning Gap in Mathematics Between American and Asian Children
Knowledge Construction Processes
全件表示
論文 (1件):
多鹿 秀継. Students' free studying after training with instructions about the mnemonic benefits of testing: Do students use the self-testing spontaneously?. International Journal of Advances of Psychology. 3. 4. 139-143
Mathematical Problem Solving in Japan and the US
1989 - 1994
記憶の認知モデルの研究
1989 - 1991
Cognitive Models in Memory
1989 - 1991
学歴 (4件):
- 1976 京都大学 教育学研究科 教育心理学
- 1976 京都大学
- 1972 神戸大学 教育学部 教育心理学科
- 1972 神戸大学
学位 (1件):
教育学博士 (京都大学)
委員歴 (1件):
1998 - 日本教育心理学会 研究委員会委員
所属学会 (9件):
東海心理学会
, 関西心理学会
, European Association for Research on Learning and Instruction
, Psychonomic Society
, 日本教育工学会
, 日本認知科学会
, American Educational Research Association
, 日本教育心理学会
, 日本心理学会