研究者
J-GLOBAL ID:200901081557007693   更新日: 2021年03月10日

アントニ ローレンス

アントニ ローレンス | Anthony Laurence
所属機関・部署:
職名: 教授
ホームページURL (2件): http://www.laurenceanthony.net/http://www.laurenceanthony.net/
研究分野 (2件): 外国語教育 ,  教育工学
研究キーワード (4件): 数理学 ,  英語学・教育 ,  NLP ,  教育工学
競争的資金等の研究課題 (15件):
  • 2017 - 2021 多言語パラレルコーパスに基づくDDLオープンプラットフォームの高度化と教育応用
  • 2013 - 2017 多言語パラレルコーパスに基づくDDLオープンプラットフォームの構築と教育への応用
  • 2011 - 2014 大規模な注釈つきコーパス分析のための直感的コーパスツール開発
  • 2009 - 2013 パラレルコーパスによる多言語教育DDLに向けて
  • 2011 - 2013 大規模な注釈つきコーパス分析のための直感的コーパスツール開発
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論文 (123件):
  • Dawn Knight, Fernando Loizides, Steven Neale, Laurence Anthony, Irena Spasic. Developing computational infrastructure for the CorCenCC corpus: The National Corpus of Contemporary Welsh. LANGUAGE RESOURCES AND EVALUATION. 2020
  • Meilin Chen, John Flowerdew, Laurence Anthony. Introducing in-service English language teachers to data-driven learning for academic writing. SYSTEM. 2019. 87. 102148-102148
  • Laurence Anthony. The Essential Hyland: Studies in Applied Linguistics. JOURNAL OF SECOND LANGUAGE WRITING. 2019. 44. 82-84
  • Helen Caple, Laurence Anthony, Monika Bednarek. Kaleidographic A data visualization tool. INTERNATIONAL JOURNAL OF CORPUS LINGUISTICS. 2019. 24. 2. 245-261
  • Helen Caple, Monika Bednarek, Laurence Anthony. Using Kaleidographic to visualize multimodal relations within and across texts. VISUAL COMMUNICATION. 2018. 17. 4. 461-474
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MISC (213件):
書籍 (23件):
  • Orr, T., Gupta, R., Yamazaki, A. & Anthony, L. (2008). Presenting in English to international audiences: A critical survey of published advice and actual practice. In G. Hayhoe & H. Grady (Eds.), Connecting people with technology: Issues in professional communication (pp. 97-108). Amityville, NY: Baywood.
  • Anthony, L. (2010). 日本におけるESP教育の実践例:全学部共通の理工系ESP [Examples of ESP in Action in Japan: Centralized ESP for science and engineering schools]. In H. Terauchi, Yamauchi, J. Noguchi, & S. Sasajima (Eds.), 21世紀のESP: 新しいESP理論の構築と実践 [ESP in the 21st century: ESP theory and application today] (pp. 163-166). Tokyo, Japan: Taishukan Press.
  • Anthony, L., Chujo, K, and Oghigian, K. (2011). A novel, web-based, parallel concordancer for use in the ESL/EFL classroom. In J. Newman, H. Baayen, & S. Rice (Eds.), Corpus-based Studies in Language Use, Language Learning, and Language Documentation (pp. 123-138). NY: Rodopi.
  • Anthony, L. (2017). Reflections and future directions in publishing research in English as an Additional Language: An Afterword, in M. Cargill and S. Burgess (Eds.) Publishing Research in English as an Additional Language: Practices, Pathways and Potentials. Adelaide, Australia: University of Adelaide Press.
  • Anthony, L., Fujii, M., & Ueno, Y (2005). Talking about America. Tokyo, Japan: Tsurumi Shoten Publishers
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講演・口頭発表等 (213件):
  • Anthony, L. (1997). Genre analysis and it applications for ESP materials. Birmingham University: MA TEFL Summer Seminar, Hiroshima.
  • Anthony, L. (1997). Genre analysis and it applications for ESP materials. Birmingham University: MA TEFL Summer Seminar, Hiroshima.
  • Anthony, L. (2004). Overview of the "AntConc" and "AntMover" Text Analysis Tools (Hosted by Michigan University, English Language Institute (ELI)). An invited lecture on the uses of AntConc and AntMover in discourse tagging.
  • Anthony, L., Noguchi J. (Mukogawa Women's University, Japan.) (2004). Intensive Writing Course - Reading and Writing Scientific and Technical Texts (Hosted by Osaka University (COE Program)). A three day intensive course in technical reading, writing, and
  • Anthony, L. (2005). A Freeware, Multi-platform Corpus Analysis Toolkit for the Classroom (Hosted by Aizu University, Center for Language Research (CLR)). An invited lecture showing how AntConc can be effectively used in the classroom.
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Works (18件):
  • ALC Text Toolkit: A commercial concordance tool developed for the ALC Press Company
  • CASEC-G/GTS: Commercial writing evaluation and support tools
  • EXEMPRAES: A web-based interface to the EXEMPRAES (Exemplary Empirical Research Articles in English and Spanish) Corpus
  • ENEJE: A web-based interface to the ENEJE (English Native Edited Japanese Essays) Parallel Corpus
  • WebParaNews: A freeware web-based interface to the Japanese-English News Articles database of the National Institute of Information and Communications Technology (NICT).
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学歴 (5件):
  • - 2002 バーミングハム大学大学院 応用言語学
  • - 2002 バーミングハム大学大学院 応用言語学
  • - 1997 バーミングハム大学大学院 外国語としての英語教育
  • - 1997 バーミングハム大学大学院 外国語としての英語教育
  • - 1991 マンチェスタ-大学 数理学科
学位 (3件):
  • BSc. Mathematical Physics (マンチェスター大学(イギリス))
  • MA TEFL/TESL (バーミングハム大学(イギリス))
  • Ph. D. (バーミングハム大学(イギリス))
経歴 (7件):
  • 2009/04 - Center for English Language Education in Science and Engineering (CELESE), School of Science and Engineering, Waseda University (Japan) Tenured Full-Professor
  • 2004/04 - 2009/03 Center for English Language Education in Science and Engineering (CELESE), School of Science and Engineering, Waseda University (Japan) Tenured Associate Professor
  • 1996/04 - 2004/03 Dept. of Information and Computer Engineering, Faculty of Engineering, Okayama University of Science (Japan) Tenured Lecturer
  • 1993/04 - 1996/03 Okayama University of Science (Japan) Tenured Lecturer
  • 1991/09 - 1993/03 Keiyu English School (Japan) Head Teacher
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委員歴 (24件):
  • 2016 - Studies in Corpus Linguistics (SCL) Advisory Board
  • 2016 - Studies in Corpus Linguistics (SCL) Advisory Board
  • 2016 - Studies in Corpus Linguistics Editorial Board
  • 2016 - Studies in Corpus Linguistics Editorial Board
  • 2015 - National Research Foundation of South Africa Review Board
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受賞 (3件):
  • 2018/05 - 早稲田大学第6回e-Teaching Award
  • 2012/09 - 英語コーパス学会 学会賞
  • 2005/10 - ロレアル 色の科学と芸術賞 金賞
所属学会 (2件):
全国語学教育学会 ,  英語コーパス学会
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