研究者
J-GLOBAL ID:200901085410119599   更新日: 2024年02月01日

シェパード クリス

シェパード クリス | Sheppard Chris
所属機関・部署:
研究分野 (2件): 外国語教育 ,  日本語教育
研究キーワード (1件): 応用言語学・第二言語習得・英語教育
競争的資金等の研究課題 (7件):
  • 2017 - 2020 言語・文化の内容とクリティカル・シンキング-目標と連動したタスクの可能性
  • 2016 - 2019 語レベルのリズム学習メカニズム
  • 2015 - 2019 Understanding, measuring, and promoting crucial 21st century skills: Global communication, deep learning, and critical thinking competencies
  • 2014 - 2017 批判的思考スキルの向上と英語教育
  • 2007 - 2008 否定的なフィードバックメカニズムとアウトプット仮説の実証的研究
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論文 (42件):
  • Sheppard, C. Using Task-based Language Teaching in the Second Language Classroom: Developing Global Communication Competencies. In E. Manalo (Ed.), Deeper Learning, Dialogic Learning, and Critical Thinking (pp. 321-338). New York: Routledge. 2019
  • Grenon, I, Sheppard, C, Archibald, J. The effect of discrimination training on Japanese listeners’ perception of English coda consonants as in ‘rose’ and ‘roads’. In J. M. Levis, E. Todey, & C. Nagle (Eds.). Proceedings of the 10th Annual Pronunciation in Second Language Learning and Teaching Conference (pp. 127 - 136). Iowa State University, Iowa. 2019
  • Wee. D. T. J, Grenon, I, Sheppard, C, Archibald, J. Identification and discrimination training yield comparable results for contrasting vowels. In S. Calhoun, P. Escudero, M. Tabain, & P. Warren (eds.) Proceedings of the 19th International Congress of Phonetic Sciences (ICPhS XIX) (pp. 939 - 943). Melbourne, Australia. 2019
  • Law, I. L. G, Grenon, I, Sheppard, C, Archibald, J. Which is better: Identification or discrimination training for the acquisition of an English coda contrast. In S. Calhoun, P. Escudero, M. Tabain, & P. Warren (eds.) Proceedings of the 19th International Congress of Phonetic Sciences (ICPhS XIX) (pp. 919 - 923). Melbourne, Australia. 2019
  • Grenon, I, Sheppard, C, Archibald, J. Learning to perceive a non-native vowel contrast without listening: A first report. In S. Calhoun, P. Escudero, M. Tabain, & P. Warren (eds.) Proceedings of the 19th International Congress of Phonetic Sciences (ICPhS XIX) (pp. 2223 - 2227). Melbourne, Australia. 2019
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書籍 (4件):
  • 40周年記念早稲田大学語学教育研究所総合講座講義録 (The 40th Anniversary Lecture Series of the Institute of Language Teaching, Waseda University).
    Institute of Language Teaching. Waseda University 2004
  • Voices in Writing 2004 (Vol. 3).
    Institute of Language Teaching. Waseda University 2004
  • Voices in Writing 2003 (Vol. 2).
    Institute of Language Teaching, Waseda University. 2003
  • Voices in Writing 2002 (Vol. 1).
    Institute of Language Teaching, Waseda University. 2002
講演・口頭発表等 (43件):
  • Applying language learning principles to curriculum design in a large scale ESP program
    (2. Saarbrucker Fremdsprachentagung 2013)
  • 日本語教育研究の影響力の向上を目指して-研究方法の側面から-
    (第56回韓国日本語教育學會 2013)
  • 理工学部学生を対象した初年次教育
    (日本教育心理学会第55回総会 2013)
  • Testing in an ESP Program: CEFR vs. Criterion-referenced Assessment
    (JACET KANTO 7th ANNUAL CONVENTION 2013)
  • Ability grouping in ESL: Beneficial or detrimental
    (NYS TESOL 34th Applied Linguistics Winter Conference 2013)
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学歴 (2件):
  • - 2007 その他(海外の大学等) Faculty of the Arts Language Learning and Teaching
  • - 1997 千葉大学 文学研究科 欧米言語文化
学位 (9件):
  • 学士 (その他(海外の大学等))
  • Bachelors of Arts (Victoria University of Wellington)
  • Graduate Diploma in Teaching English as a Second Language (その他(海外の大学等))
  • Dip. TESL (Victoria University of Wellington)
  • 学士 (その他(海外の大学等))
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