荊木 まき子, 森田 英嗣, 鈴木 薫, 枝廣 和憲. 多職種連携教育(IPE)における養成学生の専門性理解 - 模擬ケース会議を通じて-. 就実教育実践研究 = Journal of Shujitsu Center for Educational Research and Training. 2021. 14. 67-82
荊木 まき子, 森田 英嗣, 平野 貴大. オンライン版多職種連携教育における模擬ケース会議 : 多職種連携教育における専門性理解-Online lesson of simulated case conference in Interprofessional education : Understanding school profession in Interprofessional education. 就実論叢 = The research bulletin of Shujitsu University and Shujitsu Junior College / 就実論叢編集委員会 編. 2021. 51. 51. 173-184
森田英嗣. Information and Communications Technologies (ICT) and the Quality of Learning: an International OECD/CERI Study (By Edwyn O. James) にみるOECDのICT導入戦略. 2013 年度科学研究費助成研究報告書『日本と韓国における学校図書館の比較と発展の可能性に関する学際的研究』(課題番号25381087). 2014. 27-31
中島 順子, 森田 英嗣. NIEにおける〈本来的な読み〉の意義と効果-Significance and Effects of the "Authentic Reading" in NIE. 日本NIE学会誌 = The bulletin of the Japan Society for Studies in "Newspaper in Education". 2014. 9. 9. 43-53
熊本 喬, 森田 英嗣. 新聞記事を題材にしたコミュニケーションが活性化する条件に関する研究-A Study on the Necessary Conditions for Activating Students' Interactions about News Articles. 日本NIE学会誌 = The bulletin of the Japan Society for Studies in "Newspaper in Education". 2014. 9. 9. 75-78