研究者
J-GLOBAL ID:200901094678911103   更新日: 2020年12月05日

吉原 令子

ヨシハラ レイコ | Reiko Yoshihara
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (2件): 外国語教育 ,  外国語教育
研究キーワード (7件): フェミニズム理論 ,  アメリカの女性運動史 ,  Teacher Cognition ,  Narrative Inquiry ,  CLIL (Content and Language Integrated Learning) ,  フェミニズム教育学 (Feminist Pedagogy) ,  英語教育 (TESOL)
論文 (30件):
  • Reiko Yoshihara. The academic precariat: The narrative of a Japanese female part-time EFL instructor in a neoliberal university context. Journal of Proceedings of Gender Awareness in Language Education. 2020. 12. 45-69
  • Reiko Yoshihara, Ayaka Kurata, Ami Yamauchi. Reflective journals to explore struggles and difficulties of novice Japanese EFL university instructors. Reflective Practice. 2019. 21. 1. 81-93
  • Reiko Yoshihara. International Female Students' Perceptions of Learning English in Japanese University Contexts. Journal of Language Learner Development, Vol.2. 2019. 2. 45-57
  • Reiko Yoshihara. Accidental Teachers: The Journeys of Six Japanese Women from the Corporate Workplace into English Language Teaching. Journal of Language, Identity & Education. 2018. 17. 6. 357-370
  • Reiko Yoshihara. A Case Study of a Feminist EFL Teachers’ Beliefs and Practice. Language Teacher Cognition Research Bulletin 2015. 2015. 69-87
もっと見る
MISC (2件):
  • Reiko Yoshihara. Feminist Narrative Research in TESOL- Looking at the Relations Between Gender and Language Learning -. Journal of Language Learner Development, Volume 1. 2018. 58-68
  • Reiko Yoshihara. A Critical Review of Research on Dialogue Journal Writing. The Journal of Humanities and Sciences (Nihon University). 2006. 12. 2. 17-30
書籍 (14件):
  • Feminist Pedagogy in EFL. In Joff Bradley & David Kennedy (Eds.), Bringing forth a world: Engaged Pedagogy in the Japanese University,
    Brill/Sense 2020
  • The Socially Responsible Feminist EFL Classroom
    Multilingual Matters 2017
  • アメリカの第二波フェミニズム
    ドメス出版 2013 ISBN:9784810707977
  • 『境界なきフェミニズム』(翻訳)
    法政大学出版 2012
  • Writing Gear
    Kinseido 2009 ISBN:9784764738799
もっと見る
講演・口頭発表等 (53件):
  • Reflective journals to explore struggles and difficulties of novice EFL instructors regarding communicative language teaching
    (JACET-Language Teacher Cognition Sig 2020)
  • Voices of equity in education
    (2019 JALT International Conference 2019)
  • The Hidden Emotion of The Academic Precariat: The Narrative of a Japanese Female Part-time Instructor in a Neoliberal University Context
    (Contemporary Asian Studies 2019)
  • Everyday struggles: Two novice Japanese EFL university instructors’ beliefs and practices regarding communicative language teaching
    (58th JACET International Convention 2019)
  • Reflective practices: Japanese novice EFL university instructor's narrative with respect to communicative language teacher
    (JACET-Learner Development Sig 2019)
もっと見る
学歴 (5件):
  • 2005 - 2014 テンプル大学大学院(博士課程) TESOL
  • 2004 - 2007 テンプル大学大学院(修士課程) TESOL
  • 1991 - 1993 ミネソタ州立大学大学院(修士課程)
  • 1989 - 1991 ウィスコンシン大学
  • 1983 - 1987 昭和女子大学 英米文学科
学位 (4件):
  • Doctor of Education (Temple University, Japan)
  • Master of Science, Education (Temple University, Japan)
  • Master of Science (Minnesota State University)
  • 教育学博士 (米国テンプル大学)
経歴 (4件):
  • 2017/10/01 - 日本大学 商学部 教授
  • 2009/04/01 - 2017/09/30 日本大学 商学部 准教授
  • 2005/04/01 - 2009/03/31 日本大学 商学部 専任講師
  • 1995/04 - 2005/03 法政大学、昭和女子大学、工学院大学 非常勤講師
受賞 (2件):
  • 2014/10 - 昭和女子大学 昭和女子大学女性文化奨励賞受賞 アメリカの第二波フェミニズム
  • 2012/11 - JALT JALT賞 Learning and Teaching Gender and Sexuality Issues in the EFL Classroom: Where Students and Teachers Stand.
所属学会 (7件):
日本アメリカ史学会 ,  歴史学研究会 ,  関係性の教育学会 ,  全国語学教育学会(JALT) ,  大学英語教育学会(JACET) ,  英米文化学会 ,  日本女性学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る