研究キーワード (6件):
交流教育
, 言語教育における手話の利用
, 聴覚障害者に対する英語教育
, Exchanging program for the Deaf in Japan and U.S.A.
, Usage of sign languages in teaching languages
, Education of English to the Japanese Deaf
競争的資金等の研究課題 (7件):
日本におけるSignWritingを用いた手話の記述方法
聴覚障害者を対象とする諸外国の大学教育実践に関する比較研究
英語を表す手話を用いた英語教授法の開発
日本の聴覚障害者に対する英語教育
Practice of Higher Education for the Deaf in Japan and U.S.
Developing an English teaching method using Sighed English
Education of English to the Japanese Deaf and the hard of hearing
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MISC (39件):
聞こえなくても英語はできる. 聴覚障害. 2004. vol.59 7月号 29-34,48
A Preparatory Study of Producing a CD-ROM of American Signs for Deaf Students to Learn English in Japan. TCT Education of Disabilities. 2003. vol.2 43-51
The Exchange of the Students between China, America and Japan: The PEN-International Student Ambassadors Visit to China. 筑波技術短期大学. 2003. vol.2 53-61
三国聾学生国際交流. 聴覚障害. 2002. vol.57 40-47
Robert Panara Haiku Contest at NTID and TCT. TCT Education of Disabilities. 2002. vol.1(1)