研究者
J-GLOBAL ID:200901096061946689   更新日: 2022年09月28日

小林 薫

KAORU KOBAYASHI
研究キーワード (4件): ディスコース分析 ,  ジャンル分析 ,  語彙習得 ,  単語学習指導
論文 (28件):
  • 内藤 麻緒, 小林 薫, 萩原 明子. 論文アブストラクトにおける日本人学生のメタディスコース使用:英語圏研究者との比較に基づく考察. 日本英語英文学. 2021. 31. 19-45
  • Kaoru Kobayashi, Andrea Little. Influences of Vocabulary Learning Strategies Instruction on Bioscience Major Students’ Motivation: Gender Differences. Annual Report of JACET-SIG on ESP. 2020. 21. 4-24
  • Kaoru Kobayashi, Andrea Little. Gender Differences in the Effects of Explicit Vocabulary Learning Strategies Training. Journal of Second Language Teaching & Research. 2020. 8. 1. 23-51
  • Kaoru Kobayashi, Andrea Little. The effect of explicit VLS instruction on the vocabulary learning behaviors of biology majors. OnCUE Journal. 2018. 11. 2. 164-178
  • 萩原明子, 福池深月, 小林薫. 論文アブストラクトにおけるinteractional metadiscourseの使用ー英語話者と日本語話者の違いー. 東京薬科大学研究紀要. 2018. 21. 19-24
もっと見る
MISC (1件):
  • 小林 薫. Writing Papers in English: A HyperCard Stack for Japanese Students. The Proceedings of The National Conference on Computers and Composition 1993. 1994. -
書籍 (1件):
  • English in Southeast Asia: Prospects, Perspectives and Possibilities
    University Malaya Press 2006
講演・口頭発表等 (19件):
  • The Use of First-Person Pronoun “We” in Science Research Articles
    (JALT2021 International Conference 2021)
  • A Comparison of Metadiscourse Markers in Scientific Research Abstracts: An Interlanguage Study
    (AILA 2021 2021)
  • Does the impact factor influence language use in scientific research abstracts?
    (The 21st Annual International Conference of the Japanese Society for Language Sciences 2019)
  • The Use of First Person Pronouns in Bioscience Research Article Abstracts Among NS and NNS Researchers
    (The 57th JACET International Convention (Sendai, 2018) 2018)
  • The Use of Metadiscourse in Scientific Abstracts
    (JALT2017 International Conference 2017)
もっと見る
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る