研究キーワード (2件):
産業組織論 規制と企業行動 競争政策 家計行動
, Industrial Organization Regulation and Industry Household Behavior
競争的資金等の研究課題 (9件):
2022 - 2025 地方新聞の報道バイアス・経営方針に影響を与える要因の研究
2019 - 2022 メディアの情報伝達バイアスと競争政策の在り方に関する研究
2020 - 2021 クラウド市場における供給企業のインセンティブとライセンス戦略
2017 - 2020 コンテンツ流通構造の変化と消費者選択への影響に関する研究
2018 - 2019 メディア市場における広告効果と広告への抵抗感の計測
2016 - 2019 産業融合進展による需要構造変化と競争政策の在り方に関する研究
2016 - 2017 情報通信技術の発展が市場に与える影響の計量分析
2012 - 2015 メディア情報が消費者行動に与える影響の研究
2008 - 2012 市場の動態的変化と効率性に関する研究
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論文 (34件):
Hiroyuki Aman, Norihiro Kasuga, Hiroshi Moriyasu. Is soft information substitutive or complementary to hard news for investor attention? Evidence from corporate advertising in Japan. Research in International Business and Finance. 2023. 66
Hiroyuki Aman, Norihiro Kasuga, Hiroshi Moriyasu. Mass media effects on trading activities: television broadcasting evidence from Japan. Applied Economics. 2018. 50. 42. 4522-4539
How Do Durable Goods Firm Combine Online and Mass Media Advertisement to Promote Sales?
(International Telecommunications Society 2021, 23rd Biennial Conference, at Chalmers University of Technology, in Göthenburg, Sweden 2021)