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J-GLOBAL ID:200902052970162684   整理番号:91A0454717

低レイノルズ数で高性能を示す垂直軸風車用翼型の開発研究

Research and development of high-performance airfoil sections for vertical axis wind turbine at low-Reynolds number.
著者 (1件):
資料名:
巻: 57  号: 536  ページ: 1297-1304  発行年: 1991年04月 
JST資料番号: F0036B  ISSN: 0387-5016  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
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本研究は,垂直軸風車用適正翼型の開発を行った。垂直軸風車の性...
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分類 (1件):
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油圧・空気圧応用装置 
引用文献 (5件):
  • Munk. Max. M. and Miller, E. W., Model Test with aSystematic Series of 27 Wing Sections at Full Reynolds Number, NACA Rep., NO. 221(1925).
  • Glauert. H., The Theory of the Design of Aerofoils.with an Analysis of the Experimental Result for the Aerofoils, R. A. F. 25,26,30, to 33, R & M, NO. 246 (1924).
  • 岡本, 航空工学, (1963), 共立出版.
  • Wortmann, F. X., Airfoils with High Lift/Drag Ratioat a Reynolds Number of about One Million. NASACR, 2315 (1963).
  • Abbot, I. H. and Von Doenhoff. A. E., Theory of WingSections, (1958), 68, Dover

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