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J-GLOBAL ID:200902185505853689   整理番号:93A0710800

有限体積法による斜め曳航のシミュレーション

Oblique Tow Simulation by a Finite-Volume Method.
著者 (2件):
資料名:
号: 173  ページ: 27-34  発行年: 1993年06月 
JST資料番号: G0242A  ISSN: 0514-8499  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 英語 (EN)
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船舶性能 
引用文献 (12件):
  • 1) Nonaka, K., Fuwa, T., And Nimura, T. : Measurement of Wake Flow and Hydrodymamic Force Distribution on a Ship Model Drift Angle (2nd Report, Tanker Model) (in Japanese), J. Soc. Naval Architects of West Japan, vol. 72, pp. 197-212, 1986.
  • 2) Fuwa, T. : Hydrodynamic Forces Acting on a Ship in Oblique Towing (in Japanese), J. Soc. Naval Architects Japan, vol. 134, pp. 135-147, 1973.
  • 3) Inoue, S., Kijima, K. and Moriyama, F. : Presumption of Hydrodymamic Derivatives on Ship Manoeuvring in Trimmed Condition (in Japanese), J. Soc. Naval Architects of West Japan, vol. 55, pp. 127-139, 1978.
  • 4) Mizoguchi, S. : Calculation of Flow with Three-Dimensional Separation Vortices around Ships (in Japanse), J. Kansai Soc. Naval Architects, vol. 188, pp. 57-66, 1983.
  • 5) Matsumoto, N., Suemitsu, K. : Hydrodynamic Force Acting on a Hull in Maneuvering Motion (in Japanese), J. Kansai Soc. Naval Architects, vol. 190, pp. 35-44, 1983.
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