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J-GLOBAL ID:200902205663584033   整理番号:04A0571876

営業線における車輪/レール間摩擦特性制御(摩擦調整材噴射装置の開発から営業線走行まで)

A Method to Realize The Friction Control between Wheel and Rail in Service Lile (Development of On Board Friction Control System)
著者 (9件):
資料名:
巻: 70  号: 695  ページ: 2048-2053  発行年: 2004年07月25日 
JST資料番号: F0045B  ISSN: 0387-5024  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
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分類 (1件):
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鉄道車両設計 
引用文献 (7件):
  • 留岡. 車輪とレール間の摩擦係数コントロール (2円筒試験機による接触基礎実験). J-Rail'99 講演論文集, 12. 1999, 233-236
  • 須田. 車輪/レール表面状態とクリープ特性. J-Rail'00 講演論文集, 12. 2000, 83-86
  • TOMEOKA, M. Friction control between wheel and rail. Proceedings of the 5th International Conference of Contact Mechanics and Wear of Rail/Wheel Systems (CM2000). 2000, 36-41
  • 須田. 車輪/レール間の摩擦調整と曲線旋回性能. J-Rail'00 講演論文集, 12. 2000, 43-46
  • EADIE, D. T. The role of high positive friction (HPF) modifier in thecontrol of Short pitch corrugations and related phenomena. Proceedings of the 5th International Conference of Contact Mechanics and Wear of Rail/Wheel Systems (CM2000). 2000, 42-49
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