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J-GLOBAL ID:200902285396857550   整理番号:07A0446002

「怒り」の発話を対象とした話者の感情の程度推定法

An Estimation Method of Degree of Speaker’s Anger Emotion with Acoustic and Linguistic Features
著者 (3件):
資料名:
巻: 14  号:ページ: 147-163  発行年: 2007年04月10日 
JST資料番号: L3934A  ISSN: 1340-7619  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
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音声認識の精度の向上にともなって,コールセンターなどへの自動...
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分類 (3件):
分類
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情報加工一般  ,  応用心理学  ,  音響信号処理 
引用文献 (19件):
  • ANG, J. Prosody-Based Automatic Detection of Annoyance and Frustration in Human-Computer Dialog. Proc. Intl. Conf. on Spoken Language Processing, 2002. 2002, 3, 2037-2040
  • ARIMOTO, Y. A Method for Discriminating Anger Utterances from Other Utterances using Suitable Acoustic Features. Proceedings of SPECOM2005. 2005, 613-616
  • BANSE, R. Acoustic Profiles in Vocal Emotion Expression. Journal of Personality and Social Psychology. 1996, 70, 3, 614-636
  • COWIE, R. Emotion Recognition in Human-Computer Interaction. IEEE Signal Processing Magazine. 2001, 18, 1, 32-80
  • DALY, E. M. A Conical Model for the Taxonomy of Emotional Experience. Journal of Personality and Social Psychology. 1983, 45, 2, 443-457
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