研究者
J-GLOBAL ID:201001040690317886   更新日: 2019年11月30日

W ランガガー マーク

ランガガー マーク | W LANGAGER Mark
所属機関・部署:
職名: 上級准教授
ホームページURL (1件): http://subsite.icu.ac.jp/people/langager/Welcome.html
論文 (4件):
  • LANGAGER, Mark W. Elements of war and peace in history education in the US and Japan: A case study compariso. Journal of Peace Education. 2009
  • LANGAGER, Mark W. Childhood academic language environments of Japanese sojourners: A principal components analysis study. International Journal of Bilingualism and Bilingual Education. 2009
  • LANGAGER, Mark W. War Ideation and Peace Education in Japan and the US: A Case Study Compariso. Journal of Social Science. 2005. 57
  • LANGAGER, Mark W. An Argument for Cultural Meanings of Schooling: the Japanese Case. Educational Studies. 2005. 47. pp. 1-10
講演・口頭発表等 (20件):
  • Comparative Education: Leading the Way to a Changing World
    (2009)
  • The Mysterious Breathe of Life
    (2009)
  • バイリンガル教育とは何か
    (2009)
  • Becoming Cosmopolitan in the US: How Japanese Sojourners Strategically Navigate Mainstream and Supplementary Education Overseas
    (Comparative and International Education Society Annual Conference 2009)
  • バイリンガル教育セミナー
    (2008)
もっと見る
学歴 (1件):
  • 1996 - 2001 Harvard University Human Development and Psychology
経歴 (3件):
  • 2012/04 - 2014/03 国際基督教大学 教育学デパートメント長
  • 2008/04 - 2011/03 国際基督教大学 人権相談員
  • 2003/09 - 2007/03 国際基督教大学 人権相談員
受賞 (1件):
  • 2009/03 - Comparative and International Education Society Certificate of Service
所属学会 (5件):
National Association of Bilingual Education ,  国際理解教育学会 ,  Peace Education Commission of the International Peace Research Association ,  "Comparative and International Education SocietyMember and Reviewer, Subcommittee for the Gail P. Kelly Award for Outstanding Dissertation in 2008, 2009" ,  Asian Studies Conference Japan
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る