研究者
J-GLOBAL ID:201001074980436457   更新日: 2021年07月09日

鈴木 眞奈美

スズキ マナミ | Manami Suzuki
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (1件): Second Language Writing
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2016 - 2019 多国籍企業における知識伝達の分析と教育・研修モデルの構築
論文 (11件):
  • Suzuki, Manami, Ando, Naoki, Nishikawa, Hidehiko. Recruitment of local human resources and its effect on foreign subsidiaries in Japan. MANAGEMENT RESEARCH REVIEW. 2019. 42. 8. 1014-1032
  • Suzuki, Manami, Ando, Naoki, Nishikawa, Hidehiko. Intra-organizational communication and its consequences. MANAGEMENT DECISION. 2019. 57. 1. 71-85
  • 英語(外国語)学習者の英作文のリビジョンの過程における反復と修正の役割について. Annual Review of English Language Education in Japan. 2011. 22. 1-16
  • Deliberate vocabulary learning through reading a course textbook. Studies in Language Science. 2010. 9. 161-174
  • Graphic symbols as mediation for self-regulation in the processes of revision. KATE Bulletin. 2010. 24. 13-24
もっと見る
MISC (6件):
  • Goodman, B. A, Suzuki, M. Second language learners’ speech perception. JALT Postconference Publication, JALT 2016 Transformation in Language Education. 2017
  • 鈴木眞奈美. 英語による授業での工夫と気づきについて. 法政大学教育研究. 2016. 7. 50-55
  • A Review of Process-Oriented Writing Research. JALT (Japan Association for Language Teaching)2013 Conference Proceedings. 2014
  • 西川 英彦. A Culture Clash in International Merger and Acquisition : A Case Study. 多国籍企業研究. 2014. 7. 147-164
  • 第二言語習得理論から見た「誤り」とその訂正:ライティングのフィードバックを中心に. 英語教育. 2014. 63. 2. 28-30
もっと見る
書籍 (4件):
  • Collaborative integrated writing-centered tasks for Japanese EFL learners: Students’ perceptions and a teacher's reflection
    Cambridge Scholars Publishing 2020
  • Collaborative integrated writing-centered tasks for Japanese EFL learners: Students’ perceptions and a Teacher's Reflection
    Cambridge Scholars Publishing 2020
  • 『実践例で学ぶ第二言語習得研究に基づく英語指導』
    大修館書店 2017 ISBN:9784469246117
  • 全国英語教育学会第40回研究大会記念特別誌 英語教育学の今:理論と実践の統合
    全国英語教育学会 2014
講演・口頭発表等 (56件):
  • English proficiency of foreign subsidiary managers and work performance
    (The 34th Annual Conference of the Association of Japanese Business Studies (AJBS) 2021)
  • What skills are important to overcome language barriers?: An exploratory study
    (Academy of International Business (AIB) 2020 Online 2020)
  • What are global talents in multinational corporations?: From perspectives of local subsidiaries
    (the 34th Workshop on Strategic Human Resource Management 2019)
  • The degree of importance of communication in business
    (TESOL 2019 2019)
  • The effect of language barriers on the performance of foreign subsidiaries of multinational corporations: An exploratory study
    (the 31st Annual Conference of the Association of Japanese Business Studies (AJBS) 2018)
もっと見る
Works (2件):
  • 学会誌委員を務めて
    2015 -
  • 統合的言語学習
    2007 -
学歴 (1件):
  • - 2006 トロント大学オンタリオ教育学研究所
学位 (1件):
  • 教育学博士号 (トロント大学)
経歴 (1件):
  • 2018/10/17 - 2020/08/15 ミュンヘン大学 アジア研究部 日本センター 客員教授
委員歴 (3件):
  • 2015/04/01 - 2018/03/31 全国英語教育学会 全国英語教育学会紀要編集委員
  • 2014/04/01 - 2018/03/31 関東甲信越英語教育学会 学会誌副委員長
  • 2012/04/01 - 2015/03/31 教科用図書検定調査審議会 臨時委員
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る