研究者
J-GLOBAL ID:201001077631959506   更新日: 2014年05月20日

ラムザン 優子

ラムザン ユウコ | Ramzan Yuko
研究分野 (5件): 特別支援教育 ,  教育社会学 ,  教育学 ,  外国語教育 ,  日本語教育
研究キーワード (1件): 国際化、異文化教育、多文化性, 日本語教育、小学校の英語教育、シティズンシップ教育、 E-learning
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2011 - 2011 アラブ首長国連邦高等学校での日本語教育導入の事例研究ー日本語教員多文化性開発の考察
論文 (8件):
  • ラムザン優子, クリスティーン・フォックス. Maintaining cultural identity: the effect of schooling - The voice of two young mothers non-Western families. Proceedings,The Australian New Zealand Comparative and International Education Society 35th annual Conference. 2007
  • ラムザン優子. NSW High School Students’ Construction of Democratic Citizenship Through Language Learning: A Case Study of Japanese Langauge Learning Experience. Proceedings,16th Biennial Conference of the Asian Studies Association of Australia http://coombs.anu.edu.au/SpecialProj/ASAA/biennial-conference/2006/Ramzan-Yuko-ASAA2006.pdf. 2006
  • ラムザン優子. Developing Citizenship and Interculturality: A case study of Primary school students’ Japanese language learning experience. The Australian New Zealand Comparative and International Education Society 34th annual Conference, Canberra, ISBN: 0-9-9347-10-7. 2006. 259-274
  • ラムザン優子. Developing intercultural competency through Japanese language learning experiences. The International Journal of learning. 2006. 12. 1. 259-266
  • ラムザン優子. Japanese Language Instruction in a Multicultural Context: Promoting Citizenship and Interculturality. Proceedings, 15th Biennial Conference of the Asian Studies Association of Australia, Canberra http://coombs.anu.edu.au/SpecialProj/ASAA/biennial-conference/2004/Ramzan-Y-ASAA2004.pdf. 2004
もっと見る
書籍 (2件):
  • Modeling writing: Using the Genre Approach in the Japanese as a Foreign Language Classroom in Systemic Functional Perspectives of Japanese:descriptions and application
    Equinox Publishing: London. 2013
  • The construction of interculturality and foreign language education: Japanese language learning in Australian schools
    VDM Verlag Dr.Muller:Germany 2009 ISBN:9783639211962
講演・口頭発表等 (21件):
  • The construction of interculturality through language teaching
    (XV Comparative Education World Congress:New times, New voices, 2013)
  • The construction of Interculturality: a case study of Japanese language teachers in UAE
    (2012 International Teacher Education Dialogue- Innovation and New Ideas in Teaching and Teacher Education 2012)
  • Promoting Interculturality
    (Cyprus International Conference on Educational Research 2012)
  • Development of Interculturality through e-forum
    (XIV World Congress of Comparative Education Societies, Istanbul 2010 2010)
  • Maintaining cultural identity: the effect of schooling - The voice of two young mothers non-Western families,
    (Conference Proceeding, The Australian New Zealand Comparative and International Education Society 35th annual Conference, Auckland, 2007 2007)
もっと見る
学歴 (3件):
  • - 2009 ウーロンゴン大学大学院 教育学部
  • - 1998 ウーロンゴン大学大学院 教育学部外国語教育
  • - 1996 ウーロンゴン大学大学院 人文社会学部比較文化研究
学位 (3件):
  • 修士(学術) (ウーロンゴン大学)
  • 修士(外国語教育) (ウーロンゴン大学)
  • 博士(学術) (ウーロンゴン大学)
経歴 (1件):
  • 立命館大学 国際教育推進機構 准教授
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る