研究者
J-GLOBAL ID:201301007749302874   更新日: 2020年09月05日

朴 宰佑

パクゼウ | Jaewoo Park
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (1件): 商学
研究キーワード (6件): 消費者心理 ,  消費者行動論 ,  センサリーマーケティング ,  感覚マーケティング ,  消費者行動 ,  マーケティング
競争的資金等の研究課題 (10件):
  • 2019 - 2024 消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究
  • 2020 - 2023 ジェンダー差が消費者行動に与える影響の体系的研究
  • 2019 - 2023 感覚マーケティングに対する企業視点と消費者視点からの包括的検討
  • 2019 - 2022 ブランドへの信頼感を醸成する視覚的コミュニケーションに関する検討
  • 2019 - 2021 文化的価値観と購買意思決定に関する日本、韓国、中国消費者の 国際比較研究
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論文 (34件):
  • Jaewoo Park, Charles Spence, Hiroaki Ishii, Taku Togawa. Turning the other cheek: Facial orientation influences both model attractiveness and product evaluation. Psychology & Marketing. 2020
  • Jaewoo Park, Rhonda Hadi. Shivering for Status: When Cold Temperatures Increase Product Evaluation. Journal of Consumer Psychology. 2020. 30. 2. 314-328
  • Kosuke Motoki, Toshiki Saito, Jaewoo Park, Carlos Velasco, Charles Spence, Motoaki Sugiura. Tasting names: Systematic investigations of taste-speech sounds associations. Food Quality and Preference. 2020. 80. 103801-103801
  • Taku Togawa, Jaewoo Park, Hiroaki Ishii, Xiaoyan Deng. A Packaging Visual-Gustatory Correspondence Effect: Using Visual Packaging Design to Influence Flavor Perception and Healthy Eating Decisions. Journal of Retailing. 2019. 95. 4. 204-218
  • Nara Youn, Jaewoo Park, Hyo Jin Eom. Reactions to Nonconformity Imagery in Advertising among Chinese and Japanese Consumers: The Effect of Personal and National Cultural Tightness. Journal of Advertising. 2019. 48. 5. 532-554
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講演・口頭発表等 (10件):
  • Using Visual Packaging Design to Influence Taste Perception and Food Consumption: A Cross-Modal Effect Approach
    (Association for Consumer Research 2019 Conference 2019)
  • Effects of Juxtaposition of Endorsers and Products in Advertisements
    (ICORIA 2019: The 18th International Conference on Research in Advertising 2019)
  • Conceptual association of vertical layout in advertisements and psychological distance
    (ICORIA 2019: The 19th International Conference on Research in Advertising 2019)
  • Can Packaging Imagery Fill Your Stomach? Effects of Product Image Location on Flavor Richness, Consumption Quantity, and Subsequent Choice
    (Association for Consumer Research 2018)
  • Asymmetric Congruity Effect: The Role of Sound Symbolism in Semantic Congruity
    (American Psychological Association, APA Annual Convention 2018 2018)
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学位 (1件):
  • 博士(商学) (一橋大学)
経歴 (6件):
  • 2018/04 - 現在 武蔵大学 経済学部 教授
  • 2016/04 - 2018/03 千葉商科大学 商経学部 教授
  • 2010/04 - 2016/03 千葉商科大学 商経学部 准教授
  • 2014/04 - 2015/03 University of Oxford 実験心理学科 客員研究員
  • 2008/04 - 2010/03 千葉商科大学 商経学部 専任講師
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受賞 (2件):
  • 2020/08 - 日本商品学会 日本商品学会賞 奨励賞
  • 2005/11 - 日本消費者行動研究学会 JACS-SPSS論文プロポーザル賞 優秀賞
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