研究者
J-GLOBAL ID:201301021575067610
更新日: 2024年04月17日
カヴァナ バリー
バリー カヴァナ | Kavanagh Barry
所属機関・部署:
ホームページURL (1件):
http://db.tohoku.ac.jp/whois/detail/119d2db71b776c38ae927944ebfb52cc.html
研究キーワード (6件):
社会言語学
, CLIL
, コンピューターを介した コミュニケーション
, Intercultural communication
, 英語・日本語社会言語学
, 語学教育におけるAIの役割と活用
競争的資金等の研究課題 (7件):
- 2023 - 2028 The forming of a CLIL partnership: Examining the factors required to create a successful content driven CLIL course at a Japanese university
- 2023 - 2028 ADDIEモデルを援用した技術者に必要な社会的責任の4つの基礎を学ぶCLIL教材の開発
- 2022 - 2023 CLILを通じて専門英語教育を強化する
- 2018 - 2022 An examination into heritage language education through CLIL within Japan and the UK
- 2016 - 2017 The creation of an academic writing course.
- 2014 - 2017 The raising of a haafu in Japan and the UK
- 2014 - 2015 社会言語学、英語学、応用言,バイリンガリズム
全件表示
論文 (82件):
-
バリーカヴァナ. Student Perspectives on ChatGPT: Implications for Writing Pedagogy and Feedback Practices. 言語学とデータサイエンス. 2024. 7
-
バリーカヴァナ. Tune in, Turn off, Burn out: How do we Teach Phrasal Verbs?. 高度教養教育・学生支援機構紀要. 2024. 10. 105-113
-
バリーカヴァナ. Tohoku University’s 6-year Association with J-CLIL. 言語・文化教育センター年報第9号. 2024. 9. 1-6
-
バリー・カヴァナ. What can ELT textbook evaluation tell us about the effectiveness of a University English curriculum?. English Across Disciplines: Proceedings of the Applied Linguistics and Language Teaching Conference 2022. 2024. 90-103
-
Brian Birdsall, Barry Kavanagh. “Turned on” : A Quasi-Experimental Design with Phrasal Verbs; Does the Type of Learning Intervention Matter?. AsiaTEFL Proceedings 2023: Papers from the 21st AsiaTEFL Conference. 2023. 165-179
もっと見る
書籍 (12件):
-
Manga and anime Demon Slayer to foster intercultural awareness and critical thinking: A film and media literacy university course in Japan in Rethinking Multimodal Literacy in Theory and Practice (Eds Dominguez et al.)
Peter Lang 2023 ISBN:9783631853917
-
A CLIL Course on Karate and Japanese Culture: Developing Intercultural Awareness and Language Learning in Re-Envisioning EFL Education in Asia (Eds Theron. et.al)
International Teacher Development Institute 2023
-
Pathways to Academic English 4th edition
2023
-
Pathways to academic English 3rd edition
2022
-
A study on how cultural and gender parameters affect emoticon distribution, usage and frequency in American and Japanese online discourse Approaches to Internet Pragmatics: Theory and practice Edited by Chaoqun Xie, Francisco Yus and Hartmut Haberland
2021
もっと見る
講演・口頭発表等 (117件):
-
Student Perspectives on ChatGPT: Implications for Writing Pedagogy and Feedback Practices
(言語学とデータサイエンス 2024)
-
CLIL Biophysics: Creating a Course for Undergraduate and Post-Graduate Students
(J-CLIL 例会 2024)
-
Looking for a Eureka Moment in Specialist English Language Education: From Needs Analysis to Collaboration
(The 6th Białystok-Kyiv Conference on Theoretical and Applied Linguistics, Poland 2023)
-
Assessing the Effectiveness of AI Tools in Enhancing Student Writing
(INTERNATIONAL TESOL CONFERENCE UKI 70, Indonesia 2023)
-
Multimodal Material Creation for Specialist English Language Education
(The 28th ATEM National Convention 2023)
もっと見る
学位 (1件):
- PhD in Linguistics (Tohoku University)
委員歴 (6件):
受賞 (2件):
- 2017/11 - 東北大学 平成28年度東北大学全学教育貢献賞
- 2013/11 - 青森保健大学 学長賞受賞 研究部門
所属学会 (7件):
Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
, JALT Pragmatics SIG
, The International Association for Intercultural Communication Studies
, 言語科学会
, 映像メディア英語教育学会
, 日本CLIL教育学会
, 母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)学会
前のページに戻る