研究者
J-GLOBAL ID:201301059648951421   更新日: 2020年09月01日

森本 真理子

モリモト マリコ | Mariko Morimoto
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (1件): 商学
研究キーワード (1件): マーケティングコミュニケーション、消費者心理
論文 (23件):
  • Mariko Morimoto. Advertising Education in Japan: Challenges in the Age of Globalization. Journal of Advertising Education. 2019
  • Mariko Morimoto. Congruence and celebrity endorser credibility in Japanese OTC drug advertising. International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing. 2018. 12. 234-250
  • Mariko Morimoto. Information Contents in Japanese OTC Drug Advertising from Elaboration Likelihood Model Perspective: Content Analysis of TV Commercials and OTC Drug Websites. Journal of Promotion Management. 2017. 23. 4. 575-591
  • 森本 真理子. Examining Information Contents and Ad Appeals in Japanese Over-the-Counter Drug Advertising. International Journal of Communication and Health. 2017. 11. 1. 20-30
  • Mariko Morimoto. Personalization, perceived intrusiveness, irritation, and avoidance in digital advertising. Digital Advertising: Theory and Research, Third Edition. 2017. 110-123
もっと見る
学歴 (2件):
  • 2001 - 2005 ミシガン州立大学 マスメディアプログラム
  • 1995 - 1997 ボストン大学 マスコミュニケーション学科
学位 (3件):
  • 学士(パブリック・コミュニケーション) (アメリカン大学)
  • 修士(マス・コミュニケーション) (ボストン大学)
  • 博士(マス・メディア) (ミシガン州立大学)
経歴 (3件):
  • 2019/04 - 現在 早稲田大学 国際教養学部 教授
  • 2017/04 - 2019/03 早稲田大学 国際教養学部 准教授
  • 2012/09 - 2017/03 上智大学 国際教養学部国際教養学科 准教授
所属学会 (2件):
American Academy of Advertising ,  Association for Education in Journalism and Mass Communication
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る