倉本 哲男. Lens from Lesson Study and Systematic Classroom Observation Research: -From the Perspectives of SECI Model and KJ method-Pedagogical Dialogue Journal AEO NIS Center of Excellence with University of Cambridge in Kazakhstan Issue 2, pp.23-31. 2019
倉本哲男. 「アメリカにおけるEd.D. カリキュラムの研究 -ハワイ州立大学(University of Hawaii)のEd.D. 指導論を事例に-」『アメリカ教育研究』アメリカ教育学会編 29号、pp.29-43. 2019
Chapter 7, Intellectual Capital in Japanese Schools: A Perspective from Curriculum Management & Lesson Study, Eric C.K Cheng & Associates, Managing School Intellectual Capital for Strategic Development
Springer 2022
Lesson Study and Curriculum Management in Japan -Focusing on Action Research-, Fukuro Publisher, pp.1-269.
(Kindle 2021) 2021 ISBN:9784861868375
Knowledge Management and Lesson Study in Japan -From Curriculum Management Perspective-
World Association of Lesson Studies (Home page Webinar hosted by Eric Cheng) 2019
The National Curriculum Standards in Japan (The Course of Study) -From the Perspective of Principal & Teacher education-
(The National Curriculum Standards International Committee of Iran Curriculum Study Association(イラン教育学会・特別シンポジウム、2022年) 2022)
Teacher Education and Training in Japan,
(Hanoi National University of Education, Vietnam, (ベトナム ハノイ国家大学、2022年) 2022)
Chair: THE 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON INNOVATIONS IN LEARNING INSTRUCTION AND TEACHER EDUCATION
(Hanoi National University of Education(ハノイ国家教育大学), Vietnam. 2021)
Perspective of Teacher’s Knowledge Management/ Intellectual Capital
(World Association of Lesson Studies ,symposium, Tetsuo KURAMOTO (YNU), Raimo SALO,(University of Oulu), Peter DUDLEY (University of Cambridge) 2021)
Study of International Teacher Training Development, National Institute of Education NIE & Ministry of Education in Cambodia
(【基調講演】(カンボジア教育省 ) 2021)
Ed.D thesis examiner for the University of Technology, Sydney, 「Applying the Principles of Knowledge Management in Hong Kong Primary School」
【シドニー工科大学 Ed.D.博士論文審査員 】 2021 - 現在
Ed.D thesis examiner of Hong Kong University of Education 「Metacognitive Teaching for Developing Student Reading Comprehension Skills in the Chinese Language: A Cross-Case Analysis between Shanghai and Hong Kong 」
【香港教育大学・ Ed.D.博士論文審査委員】 2021 - 現在
馬場洸志「アメリカの高等教育機関における Community Engagement Professional に関する研究~サービス・ラーニングコーディネーターに焦点をあてて~」【愛知教育大学大学院 博士ゼミ生・学位取得2022年】
2022 -
World Association of Lesson Studies (HP Webinar) Knowledge Management and Lesson Study in Japan -From Curriculum Management Perspective-
(国立大学教育研究評価委員会・社会/文化的SS) 2019年10月 2019 -
Ed.D thesis examiner of Hong Kong University of Education「Principal Leadership for Promoting Knowledge Management」
【香港教育大学・ Ed.D.博士論文審査委員】 2019 -
2016 - 2017 World Association for the Lesson Studies (Conference Committee )
全件表示
受賞 (4件):
日本教育経営学会(教育実践研究賞受賞・共同)2008年
佐賀大学・Best Teacher賞(教育功労賞) 2008年
優秀科学技術研究賞(佐賀大学/学長賞) 2010年
日本教育経営学会(学術奨励賞受賞・学位論文刊行書) 2009年
所属学会 (9件):
American Educational Research Association
, World Association of Lesson Studies
, 九州教育経営学会
, 日本学校改善学会
, 日本教育経営学会
, 日本教育方法学会
, 日本サービスラーニングネットワーク
, 日本カリキュラム学会
, アメリカ教育学会