研究者
J-GLOBAL ID:201301083782786923
更新日: 2024年09月19日
ツビトコビッチ ロバート
ツビトコビッチ ロバート | Cvitkovic Robert
所属機関・部署:
ホームページURL (1件):
http://kaken.nii.ac.jp/d/r/00412627.ja.html
研究分野 (3件):
外国語教育
, 言語学
, 教科教育学、初等中等教育学
研究キーワード (8件):
発音学
, スピークフルエンシー
, フィードバック
, eラーニング
, シャドーイング
, アクティブラーニング
, ゲーム方式学習
, モバイルアシスト言語学習(MALL)
競争的資金等の研究課題 (7件):
- 2019 - 2023 Measuring the extent speech-to-text functionality aids speaking fluency (breakdown & speed-fluency) in EFL learners using a mobile assisted language learning app
- 2017 - 2020 Investigating the Effects of Affect Variables on the Instructional Efficiency of Four Mobile Learning Activities: How Engagement, Interest, and Focus, Affect Mental Effort and Learning Outcomes
- 2016 - 2020 An Investigation into High-Feedback Engagement Factors in Technology-Enhanced-Learning Materials that tap into the OCEAN Personality Traits of ESL Learners
- 2015 - 2019 The effects of learner specific corrective feedback on language ability
- 2013 - 2019 母国語の文法構造とそれがもたらす英文法学習の影響と遅延
- 2015 - 2018 Effects of Technology Enhanced Learning Materials and Engagement Factors on Learning Outcomes and Motivation in SLA
- 2009 - 2011 Web 2.0の活用法による学習者のSLAと学習動機の効果に関する研究
全件表示
論文 (32件):
-
ツビトコビッチ、R. 教育用アプリの価値を測定する新たなインストルメント. 帝京大学 外国語外国文化. 2023. 14. 137-159
-
ツビトコビッチ、R. AI is on track to take us one billion meters from today. 2023. 9. 3. 21-25
-
Micro-learning: Measuring platform proficiency with an English Language Learning app. 2021. 2021. 4. 33-43
-
Learner autonomy vs. guided reflection: How different methodologies affect intercultural development in online intercultural exchange. 2019. 31. 3. 221-237
-
ツビトコビッチ、R.、プレーバー,M. Strategies for a Successful Grant Proposal: 4. 2018. 42. 5. 41-46
もっと見る
MISC (1件):
書籍 (1件):
講演・口頭発表等 (61件):
-
Unlocking Pronunciation: Data Collection Approaches
(全国語学教育学会 第49回年次国際大会教材展示会 2023)
-
Leveraging Technology for Pronunciation Evaluation
(全国語学教育学会 第49回年次国際大会教材展示会 2023)
-
Measuring the extent elicited imitation aids speaking fluency in MALL
(JALTCALL: CALLing the Future 2023)
-
Measuring the extent elicited imitation aids speaking fluency in MALL
(JALT PanSIG 2023)
-
Isn’t it time for more elicited imitation textbooks?
(JALT PanSIG 2023)
もっと見る
Works (1件):
学歴 (3件):
- 2005 - 2009 TEMPLE大学大学院 教育学部 TESOL専攻修士課程 (教育におけるカリキュラム、指導、技術)
- 1992 - 1994 アルバータ大学大学院 金属工学科 冶金工学修士
- 1988 - 1992 ウインザー大学 機械学科 応用科学学士、機械工学、材料副専攻
経歴 (11件):
- 2021/04 - 現在 帝京大学 専任講師
- 2014/04 - 現在 明治大学 非常勤講師
- 2012/04 - 2021/03 東海大学 講師
- 2007/09 - 2012/03 西南学院大学 非常勤講師
- 2007/04 - 2012/03 サイバー大学 准教授
- 2004/04 - 2011/03 筑紫女学園大学 非常勤講師
- 2005/04 - 2007/03 久留米工業大学 講師
- 2002/07 - 2004/03 翻訳工房 翻訳者・校正者
- 1999/07 - 2002/06 都城市役所 国際交流員
- 1998/01 - 1999/06 カナダ国立研究所(バンクーバー) 工業実験技師
- 1994/12 - 1997/10 メッツ・コミュニケーションズ 講師・教材作成担当
全件表示
委員歴 (1件):
所属学会 (5件):
JALTCALL 利権団体
, 大学英語教育学会
, 全国語学教育学会
, Eラーニングギルド
, 教育におけるコンピューティングの進歩のための協会(AACE)
前のページに戻る