研究者
J-GLOBAL ID:201301096471872642   更新日: 2020年06月09日

ケネディ ハリス デビッド

ケネディ ハリス デビッド | Harris Kennedy David
所属機関・部署:
職名: 准教授
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (1件): TESOL(英語教育学)、社会記号論、内容重視教育、メディア論、ICT
論文 (10件):
  • Joff P. N. Bradley, David R. Kennedy. Stiegler as philosopher of education INTRODUCTION. EDUCATIONAL PHILOSOPHY AND THEORY. 2020. 52. 4. 332-336
  • Joff P.N. Bradley, David Kennedy. On the Organology of Utopia: Stiegler's Contribution to the Philosophy of Education. Educational Philosophy and Theory. 2019. 52. 4. 420-432
  • David Kennedy. Utopianism, Transindividuation, and Foreign Language Education in the Japanese University. Educational Philosophy and Theory. 2018. 51. 3. 275-285
  • Joff P.N. BradleyCharles CabellDavid, R. ColeDavid, H. KennedyJoseph Poje. From Which Point Do We Begin? On Combining the Multiliteral and Multiperspectival. STEM Journal. 2018. 19. 2. 65-93
  • Joff P.N, BradleyDavid Kennedy. On Giving Ourselves Over to Industrial Temporal Objects. 関係性の教育学. 2015. 14. 1. 71-79
もっと見る
書籍 (4件):
  • Academic Writing as Community of Practice: Peer Ethnography Research in the EFL Classroom. In J.P.N. Bradley & D. Kennedy (Eds.), Bringing Forth a World: Engaged Pedagogy in the Japanese University
    Brill/Sense 2020
  • Bringing Forth a World: Engaged Pedagogy in the Japanese University
    Brill/Sense 2020 ISBN:9789004421769
  • Foundations Reading Library, Level 5: Activity Book
    Cengage Learning 2007 ISBN:9781424000555
  • Foundations Reading Library, Level 3: Activity Book
    Cengage Learning 2006 ISBN:9781424000531
講演・口頭発表等 (9件):
  • Amidst the Ruins: J.A.P.A.N. in B.I.T.S.
    (Cultural Typhoon 2019: [Alt]+[CS]=? 2019)
  • Semiosis, Transindividuation, and Foreign Language Education: Decommodifying Knowledge in the Japanese University
    (The 4th International Conference of Semiosis Research Center (Media Semiosis: Multi-Inter-Trans) 2018)
  • Reinvigorating the Liberal Arts as Transformative Praxis in the Japanese University
    (JAILA 第7回全国大会 2018)
  • Incalculable Futures: Foreign Language Education in the Japanese University
    (国際日本学会第13回研究発表大会 2017)
  • Place, Time, and Transindividuation: The Psychosocial Dilemmas of Foreign Language Education in Japan
    (Media Literacy in Foreign Language Learning: Digital and Multimodal Perspectives 2017)
もっと見る
学歴 (2件):
  • 1998 - 2000 テンプル大学 教育学英語教授法修
  • 1984 - 1988 ノースウェスタン・カレッジ大学 英米文学科
学位 (1件):
  • Master of Education inCurriculum, Instruction and Technology in Education (Temple University)
経歴 (2件):
  • 2016/04/01 - 日本大学商学部 准教授
  • 2010/04/01 - 2016/03/31 東洋大学文学部英語コミュニケーション学科 専任講師
所属学会 (6件):
カルチュラル・スタディズ学会 ,  International Association for Japan Studies ,  大学英語教育会(JACET) ,  全国語学教育学会 (JALT) ,  American Association for Applied Linguistics (AAAL) ,  Philosophy of Education Society of Australasia
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る