研究者
J-GLOBAL ID:201401054784831354   更新日: 2024年09月18日

JOHNS Adam

ジョンズ アダム | Johns Adam
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (3件): 経営学 ,  商学 ,  経済政策
研究キーワード (7件): プレース ブランディング ,  文化産業 ,  公共政策 ,  マーケティング ,  クリエイティブ産業 ,  国際マーケティング ,  国際経営
競争的資金等の研究課題 (3件):
  • 2015 - 2020 Place brands and the perceived authenticity of cultural and creative goods in international markets
  • 2011 - 2013 クリエイティブ産業の生産拠点の海外移転と商品のオーセンティシティーに関する研究
  • 2011 - 2012 クリエイティブ産業の生産拠点の海外移転と商品のオーセンティシティーに関する研究
論文 (5件):
  • Delocalized Production and Product Authenticity: A Firm-Level Exploratory Examination of the Importance of Origin in Supply Chains of Creative Industries. 上智経済論集. 2021. LXVI. 1-18
  • Adam Johns. Contested contestability: Competition policy and the development of communications satellite broadcasting in Japan. Business and Politics. 2012. 14. 2
  • Adam Johns, Scott Brenton. The effect of production location on perceptions of product authenticity in creative industries. Conference Proceedings of the 28th Euro-Asia Management Studies Association. 2011
  • Government policy and the performance of content industries in East Asia. Conference Proceedings of the 16th International Conference on Cultural Economics (ACEI). 2010
  • アダム・ジョンズ. i-modeとそのビジネスモデル分析. 公益事業研究. 2003. 55. 2. 131-138
書籍 (3件):
  • Creative Context : Creativity and innovation in the media and cultural industries
    Springer 2020 ISBN:9789811530555
  • The Palgrave handbook of experiential learning in international business
    Palgrave Macmillan 2015 ISBN:9781137467706
  • Japan's future in East Asia and the Pacific
    ANU E Press 2007 ISBN:9780731538157
講演・口頭発表等 (15件):
  • Crafting Place Brands: A cross-regional comparison of efforts to promote Japanese craft in international markets
    (International Place Branding Association Conference 2019)
  • The Role of Place Brands in the Development and Marketing of Cultural Goods: A proposal for cross-regional examination of Japanese contemporary design projects
    (International Place Branding Association Conference 2016)
  • Offshoring, Entry modes, and Country Brands - Do consumers care? An investigation into the perceived authenticity of European country-branded fashion and design products among Japanese consumers
    (Academy of International Business - Australia & New Zealand Chapter Annual Symposium 2015)
  • Authenticated in Japan: Washoku in an era of global supply chains
    (European Association of Japanese Studies 2014)
  • Client-based international business project in Japan: Design and implementation of team-based experiential learning for undergraduate business students in a non-native language
    (2014)
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学位 (6件):
  • B.A.(Media Studies) (Queensland University of Technology)
  • B.A.(Media Studies) (クイーンズランド工科大学)
  • Bachelor of Business (Queensland University of Technology)
  • Bachelor of Business (クイーンズランド工科大学)
  • 修士(商学) (早稲田大学)
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経歴 (3件):
  • 2018/04 - 現在 上智大学 経済学部 経営学科 教授
  • 2014/04 - 2018/03 同志社大学 大学院ビジネス研究科 准教授
  • 2009/04 - 2014/03 立教大学 経営学部 国際経営学科 助教
所属学会 (6件):
Association of Japanese Business Studies ,  American Marketing Association ,  European Marketing Academy ,  Academy of International Business ,  国際ビジネス研究学会 ,  Euro-Asia Management Studies Association
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