研究者
J-GLOBAL ID:201501004576890852   更新日: 2022年09月25日

トラスコット ジョージ

Truscott George
所属機関・部署:
ホームページURL (2件): http://georgetruscott.com/http://georgetruscott.com
研究分野 (1件): 教育学
研究キーワード (1件): L2 Acquisition, Vocabulary, Extensive Reading, Moodle, Curriculum Development
論文 (15件):
  • トラスコット ジョージ. A Closer Look at the MReader Settings. 近畿大学『教養・外国語教育センター紀要』. 2017. 8. 1. 17-32
  • トラスコット ジョージ. A New Professional Development Program for Graduate Students in the Science and Engineering Field. 2016. 64. 5. 123-127
  • TRUSCOTT George. An Example Extensive Reading Program Using the Moodle Reader Module. The JASEC bulletin. 2013. Vol. 22. No. 1. 55-65
  • Truscott, G, Rouault, G. Formulaic language cards for active discussion. Pragtivities: Bringing Pragmatics to Second Language Classrooms-JALT Pragmatics SIG. 2012. 54-57
  • Truscott George. 海外語学研修(U.C. Davis 2010)実施報告. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編. 2011. Vol. 2. No. 1. 447-462
もっと見る
書籍 (2件):
  • Eye on America and Japan
    Nan’un-do 2010
  • Enjoying Science English of the 21st Century
    Shohakusha 2002
講演・口頭発表等 (21件):
  • A No-cost Digital Extensive Reading Component
    (Peru TESOL, Lima, Peru 2021)
  • A Closer Look at the MReader Settings
    (Fifth World Congress on Extensive Reading, Taichung, Taiwan 2019)
  • Activities Now & Forever: Creating an Activity Bank
    (California Language Teacher’s Association (CLTA) 2019)
  • Teachers Do Less, Students Do More! What’s Not To Like?
    (California Language Teacher’s Association (CLTA) 2018)
  • Quick Listen & Speed Reading via Moodle
    (MoodleMoot Japan 2018 2018)
もっと見る
学歴 (2件):
  • 1994 - 1997 Temple University (Japan) TESOL M.Ed. 1997
  • 1977 - 1982 University of California at Berkeley Economics B.A., 1982
学位 (1件):
  • M.Ed. (Temple University)
経歴 (1件):
  • 2011/04 - 現在 Kindai University Faculty of Science & Engineering Associate Professor
所属学会 (3件):
Japan Association Of Language Teachers (JALT) ,  JALT Extensive Reading Special Interest Group (SIG) ,  日本ムードル協会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る