Hiroyuki Ida, Yaoko Matsuoka. Beyond the “Community of Practice”: A Case Study of Student Learning Process in the Business English Communication Course in Japan. Association for Business Communication Proceedings of the 88th Annual International Conference. 2024. 88. 207-208
Hiroyuki Ida, Yaoko Matsuoka. Posthumanist Approach to the Role of Textbooks that Underpins Student Engagement in English Language Learning under Covid-19: A Case from Japan Universities. The Journal of Asia TEFL. 2023. 20. 1. 1-13
大学生がビジネスコミュニケーションクラスで創出する統合的共感覚の研究
(63rd JACET International Convention)
Preparing for informal learning in workplace learning? -English business communication as portrait of “self”
(2024 PAAL (The Pan-Pacific Association of Applied Linguistics) International Conference)
2023/02 - 2023/03 HERDSA (Higher Education Research and Development Society of Australasia) abstract reviewer for HERDSA 2023
2022/02 - 2022/02 HERDSA (Higher Education Research and Development Society of Australasia) abstract reviewer for HERDSA 2022
2016/02 - 2016/02 LibrAsia2016 Senior Reviewer
2013/04 - 2014/03 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース 紀要編集委員
全件表示
所属学会 (12件):
外国語教育メディア学会
, 人材育成学会
, 日本認知科学会
, 日本メディア英語学会
, British Association for Applied Linguistics (BAAL)
, Asia TEFL
, 大学英語教育学会
, 大学教育学会
, 日本教育工学会
, Society for Research into Higher Education
, 教師教育学会
, 日本教育方法学会