研究者
J-GLOBAL ID:201501019871707625   更新日: 2024年06月01日

ブルックス スティーブン

Brooks Steven
所属機関・部署:
研究分野 (1件): 教育学
論文 (5件):
  • 教員の発音指導に対する考え方とリンガ・フランカ・コア(LFC)との相関関係についての考察. 2023. 1. 1. 1-13
  • ネイティブ·スピーカーによる大学初年度の英語コミュニケーションクラス内で生ずる Sociopragmatic Breakdown (社会的プラグマティクスによる挫折)の原因の理解. 2017. 4. 38-48
  • ブルックス スティーブン. ピア・ティーチング」と「タスク中心教授法」を英語授業に取り入れる効果. 目白大学高等教育研究. 2014. 20. 20. 115-120
  • ブルックス スティーブン. 目白大学の Direct English クラスにおける学生の授業参加意欲向上の取り組み. 目白大学高等教育研究. 2013. 19. 19. 83-89
  • Review of Out Front, Japanese Association for Language Teaching. The Language Teacher. 2011. 35. 3. 46-48
講演・口頭発表等 (4件):
  • What we talk about when we talk about grammar: A communicative approach to the structure section of the TOEFL ITP
    (Japanese Association for Language Teachers (JALT), 45th Annual Conference 2019)
  • Using Schoology to manage and facilitate a semi-intensive academic English course
    (Japanese Association for Language Teachers (JALT), 43rd Annual Conference 2017)
  • The impact of differing academic cultures in Japan and the West on an EAP course at a Japanese university
    (13th Annual CamTesol Conference 2017)
  • "Spurs to creativity": Techniques for the creative use of textbooks on EAP courses
    (Japanese Association for Language Teachers (JALT), 41st Annual Conference 2015)
学歴 (2件):
  • 2013 - 2016 University of Nottingham Education MA: Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL)
  • 2001 - 2002 Cardiff University English, Communication and Philosophy MA: Teaching and Practice of Creative Writing
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る