研究者
J-GLOBAL ID:201501041756341280   更新日: 2024年10月03日

佐藤 敬典

Sato Takanori | Takanori Sato
所属機関・部署:
職名: 准教授
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (4件): 国際語としての英語 ,  言語テスティング ,  外国語教育 ,  応用言語学
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2024 - 2027 CLILが大学生の英語スピーキング能力と批判的思考力の学修に与える効果
論文 (16件):
  • Takanori Sato. The relationship between teachers’ pedagogical practices in CLIL and the development of students’ foreign language oral proficiency. Journal of Immersion and Content-Based Language Education. 2024. 12. 2. 221-248
  • Takanori Sato. Assessing the content quality of essays in content and language integrated learning: Exploring the construct from subject specialists’ perspectives. Language Testing. 2024. 41. 2. 316-337
  • Takanori Sato, Chantal Hemmi. Development of second language productive skills through CLIL in a Japanese university: A pre-experimental longitudinal study. Language Learning in Higher Education. 2022. 12. 1. 309-326
  • Takanori Sato. Assessing critical thinking through L2 argumentative essays: An investigation of relevant and salient criteria from raters’ perspectives. Language Testing in Asia. 2022. 12. 1. 1-19
  • Takanori Sato, Tim McNamara. What counts in second language oral communication ability? The perspective of linguistic laypersons. Applied Linguistics. 2019. 40. 6. 894-916
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MISC (5件):
  • 佐藤敬典. 文法的正確性をどのように評価するか. 英語教育. 2018. 67. 9. 24-25
  • 佐藤敬典. テストが測る能力・スキルの変化. 英語教育. 2017. 66. 6. 26-27
  • Takanori Sato. Development of rating scales. JLTA Journal Vol.19 supplementary: 20th Anniversary Special Issue. 2016. 73-76
  • 佐藤敬典. 「聞いて・読んで話す」活動の評価とテスト. 英語教育. 2015. 63. 11. 20-21
  • Takanori Sato. Book Review: B. Marshall. Testing English: Formative and summative approaches to English assessment. Papers in Language Testing and Assessment. 2013. 2. 2. 114-117
書籍 (3件):
  • The Routledge Handbook of Content and Language Integrated Learning
    Routledge 2024
  • International Perspectives on CLIL
    Palgrave 2021
  • 実例でわかる英語テスト作成ガイド
    大修館書店 2017 ISBN:9784469246100
講演・口頭発表等 (13件):
  • Communication strategies in collaborative interactions: An ELF-informed analysis of elementary-level learner discourse
    (10th Anniversary Conference of English as a Lingua Franca 2017)
  • The washback of a new Japanese university entrance examination on students' test preparation methods
    (AAAL 2017)
  • The Pronunciation Ability Required to be a Competent Speaker of English as a Lingua Franca
    (JACET International Annual Conference 2014)
  • The Gap Between Language Proficiency Measured by an Oral Profiency Test and Communication Ability Judged by Linguistic Laypersons
    (Korean English Language Testing Association Annual Conference 2014)
  • Defining Second Language Communication Ability from the Perspective of Linguistic Laypersons: Implications for Testing and Teaching
    (AAAL 2014)
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学歴 (4件):
  • 2010 - 2014 メルボルン大学 言語科学研究科
  • 2008 - 2010 上智大学 外国語学研究科 言語学専攻
  • 2004 - 2006 秋田大学 教育学研究科 英語教育専攻
  • 1999 - 2004 秋田大学 その他(学部) 教育文化学部
学位 (4件):
  • 学士 (秋田大学)
  • 修士(教育学) (秋田大学)
  • 修士(言語学) (上智大学)
  • 博士(言語学) (メルボルン大学)
受賞 (2件):
  • 2012 - TOEFL Small Grants for Doctoral Research in Second or Foreign Language Assessment
  • 2010 - Japan Language Testing Association Best Paper Award
所属学会 (2件):
Japan Language Testing Association ,  Sophia University Linguistic Society
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