研究者
J-GLOBAL ID:201501052293864824   更新日: 2023年04月06日

山本 好比古

ヤマモト ヨシヒコ | Yamamoto Yoshihiko
所属機関・部署:
職名: 准教授
その他の所属(所属・部署名・職名) (1件):
研究キーワード (2件): 社会言語学 ,  応用言語学
論文 (21件):
  • Challenging an attempt to provide EFL learners to practice their English with overseas tourists. 静岡大学教育研究. 2020. 16. 21-33
  • Yoshihiko Yamamoto, Maki Ikoma. Is there still a gender myth: Science field for boys and humanities for girls?. The International Academic Forum, The Ninth Asian Conference on Education 2017, Official proceedings. 2018. 45-59
  • Syuichi Amano, Yoshihiko Yamamoto. Relationship of learning environments to students’ interactive behaviors in a project-based English course. The International Academic Forum, The Ninth Asian Conference on Education 2017, Official proceedings. 2018. 159-169
  • Yoshihiko Yamamoto, Ryuta Yamamoto. Exploring university students’ insights towards the field trip under the PBL method. The International Academic Forum, The Asian Conference on Cultural Studies 2017, Official proceedings. 2017. 1-16
  • Maki Ikoma, Yoshihiko Yamamoto. Investigating the effective use of online course tools for university athletes in Japan. The International Academic Forum, The Asian Conference on Society, Education & Technology 2016, Official proceedings. 2017. 27-43
もっと見る
MISC (4件):
  • 山本 好比古. 英語によるポスター発表を取り入れた教養英語科目の実践報告 - ESPI(留学)静岡キャンパス2年目の事例報告. 静岡大学教育研究. 2022. 18. 69-73
  • 山本好比古. 英語集中講義クラスフリー期間(週末2日間)に関する学習効果の検証〜静岡キャンパスの試み〜. 静岡大学教育研究. 2021. 17. 141-146
  • 山本好比古. 教養英語科目「ESPI(留学)」(静岡キャンパスにおける)初年度の試みと今後の課題の検討. 静岡大学教育研究. 2021. 17. 133-140
  • 坂井 敬子, 山本 好比古, 山本 隆太, 須藤 智. 地域課題を題材とした初年次科目「プレゼンテーション入門」の実践報告 : 静岡大学新設の地域創造学環における試み. 静岡大学教育研究. 2017. 13. 13. 83-88
書籍 (1件):
  • Academic Misconduct and Plagiarism: Case Studies from Universities around the World
    Lexington Books : USA 2020 ISBN:9781793619945
講演・口頭発表等 (22件):
  • Plagiarism in L2 Writing: Perceptions of Both EFL Teachers and Learners Towards Plagiarism
    (The Asian Conference on Education 2018 2018)
  • Maximising an opportunity of recent popular tourism for an English program in the EFL environment
    (University of Canberra TESOL Seminar 2018)
  • Relationship of learning environments to students' interactive behavior in a project-based English course
    (The Ninth Asian Conference on Education 2017 2017)
  • Is there still a gender myth: science fields for boys and humanities for girls?
    (The Ninth Asian Conference on Education 2017 2017)
  • Exploring university student's insights towards the field trip under the PBL method
    (The Asian Conference on Cultural Studies 2017 2017)
もっと見る
学歴 (3件):
  • University of Canberra Ph.D (Education)
  • University of Canberra MA in TESOL
  • Victoria University of Wellington BA in Education and in Linguistics
学位 (3件):
  • Ph.D (University of Canberra)
  • MA in TESOL (University of Canberra)
  • BA in Education & Linguistics (Victoria University of Wellington)
経歴 (5件):
  • 2022/04 - 現在 静岡県立大学 言語コミュニケーション研究センター 非常勤講師
  • 2020/04 - 現在 静岡大学 大学教育センター 准教授
  • 2015/04 - 2020/03 静岡大学 大学教育センター 講師
  • 2014/04 - 2015/03 同志社女子大学 表象文化学部英語英文科 嘱託講師(非常勤)
  • 2011/04 - 2015/03 立命館大学 言語教育センター 外国語嘱託講師(英語:常勤)
所属学会 (3件):
全国英語教育学会 ,  関西英語教育学会 ,  全国語学教育学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る