研究者
J-GLOBAL ID:201501065968002147   更新日: 2024年04月09日

峰松 愛子

ミネマツ アイコ | Minematsu Aiko
所属機関・部署:
職名: 講師
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (3件): TESOL ,  教員研修 ,  教師認知
論文 (5件):
  • Tiffany Karalis Noel, Aiko Minematsu, Nikki Bosca. Collective Autoethnography as a Transformative Narrative Methodology. International Journal of Qualitative Methods. 2023
  • McHugh, A, Minematsu, A. Transnational online space(s) for intercultural educators: How to maintain a critical self-reflection practice during a pandemic. Intercultural Connector Special Edition: Inclusivity and Intercultural Competence in Online Spaces. 2021
  • Bilingualism through the years: Resources of a successful bilingual adult. Bilingual Japan. 2019. 28. 1. 11-18
  • Myskow, G., Minematsu, A., Plaza, T., & Andreano, J. Varieties of integrated-skills instruction. Accents Asia. 2019. 11. 2. 1-13
  • 峰松愛子. Literature Circles in Secondary School ELT. The Journal of Saitama City Educators. 2012. 2. 4. 19-24
書籍 (8件):
  • 看護英語入門-ケアリング理論と実践
    上智大学出版 2023 ISBN:4324113084
  • 新版サードカルチャーキッズ : 国際移動する子どもたち
    スリーエーネットワーク 2023 ISBN:9784883199211
  • 英語ライティングの指導: 基礎からエッセイライティングへのステップ
    三修社 2023 ISBN:4384060580
  • Encyclopedia of Social Justice in Education - Gender and Sexuality
    Bloomsbury Publishing 2023
  • Multiculturalism, Language, and Race in English Education in Japan: Agency, Pedagogy, and Reckoning
    Candlin & Mynard e-Publishing 2023
もっと見る
講演・口頭発表等 (15件):
  • Mediators for peace: Multilingual and transnational language teachers
    (9th International Conference on the Development and Assessment of Intercultural Competence: Intercultural Learning, Global Citizenship and Peacebuilding 2024)
  • Collaborative exploration into language teachers’ lived experiences of CLIL implementation
    (32nd English Teachers’ Association of the Republic of China International Symposium on English Teaching 2023)
  • Exploring the 'how' in an EFL methods course in Japan: Reflective practice of pre-service teachers
    (21st Asia TEFL International Conference: Celebrating ELT in Asia 2023)
  • Exploring an online affinity space of transnational Japanese youths
    (Society for Intercultural Education Training and Research (SIETAR) Japan 37th Annual Conference: Living in the “in-between”: Exploring multicultural identities and belonging 2022)
  • A case study of pre-service English teachers’ reflective practice in a teaching methods course in Japan
    (Second Language Teacher Education Conference: Challenges and New Horizons 2022)
もっと見る
学位 (2件):
  • 学士(外国研究) (上智大学)
  • Master of Arts (Columbia University)
受賞 (4件):
  • 2023 - 上智大学 学生が選ぶグッド・プラクティス
  • 2023 - 上智大学 教員活動推進奨励手当
  • 2018 - TESOL International TESOL Professional Development Scholarship
  • 2017 - 成蹊大学 成蹊ティーチングアウォード
所属学会 (4件):
異文化コミュニケーション学会 ,  全国英語教育学会 ,  母語・継承語・バイリンガル教育学会 ,  日本教師教育学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る