研究者
J-GLOBAL ID:201601002090312193   更新日: 2024年11月16日

李 振

Li Zhen
所属機関・部署:
職名: 准教授
研究分野 (4件): 商学 ,  統計科学 ,  商学 ,  商学
研究キーワード (4件): データ・サイエンス ,  応用計量経済学 ,  マーケティング・リサーチ ,  マーケティング・サイエンス
競争的資金等の研究課題 (7件):
  • 2022 - 2026 アイトラッキングを用いた投資家の意思決定における認知プロセスの体系化
  • 2021 - 2025 自然言語処理を用いたeクチコミの解析と消費者行動の理解
  • 2022 - 2024 インフィード広告が消費者エンゲージメントに及ぼす影響
  • 2016 - 2021 パスデータの融合による研究フロンティアの創出
  • 2017 - 2020 視線追跡データの解析に基づくオンライン市場のマーケティング効果のモデル推定
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論文 (23件):
  • Chiyin Chen, Zhen Li, Shuai Yang, Dongmei Cao. Driving eco-friendly product purchases through social media: How does peer influence work?. Journal of Consumer Behaviour. 2024. 23. 6. 3213-3231
  • Yahui Liu, Bin Li, Shuai Yang, Zhen Li. Handling missing values and imbalanced classes in machine learning to predict consumer preference: Demonstrations and comparisons to prominent methods. Expert Systems with Applications. 2024. 237. 121694-121694
  • You Li, Yaping Chang, Zhen Li, Lixiao Geng. The value of psychological ownership: How buy-online-and-pick-up-in-store enhances consumer loyalty. European Journal of Marketing. 2023. 58. 1. 119-142
  • Fangzhou Li, Zhen Li, Shuai Yang, Ken Ishibashi. IMPACTS OF ONLINE REVIEWS ON CONSUMERS' DECISION-MAKING: APPLICATION OF TOPIC MODELING IN RESTAURANT SERVICES. Global Fashion Management Conference. 2020. 2020. 1350-1350
  • Fangzhou Li, Zhen Li, Ken Ishibashi, Shuai Yang. Impacts of Online Reviews on Consumers' Decision-making: A Topic Analysis in Restaurant Services. Proceedings of 2020 Global Marketing Conference. 2020
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書籍 (2件):
  • Rで統計を学ぼう! 文系のためのデータ分析入門
    中央経済社 2017 ISBN:9784502244117
  • Global Luxury: Organizational Change and Emerging Markets since the 1970s
    Red Globe Press 2017 ISBN:9789811052354
講演・口頭発表等 (11件):
  • Impacts of Online Reviews on Consumers' Decision-making: A Topic Analysis in Restaurant Services
    (2020 Global Marketing Conference 2020)
  • Effects of Negative Customer Reviews on Sales: Evidence Based on Text Data Mining
    (2018 IEEE International Conference on Data Mining 2018)
  • Does Increasing Volume of Online Reviews Really Help Sales? An In-depth Analysis Based on Web Crawling Data
    (38th ISMS Marketing Science Conference 2016)
  • Complementary Relationship between Private Brands and National Brands: Empirical Evidence Based on POS data
    (38th ISMS Marketing Science Conference 2016)
  • Vehicle Ownership and Economic Development
    (3rd Asia- Pacific World Congress on Computer Science and Engineering 2016)
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学歴 (3件):
  • 2012 - 2015 神戸大学 経営学研究科 経営学専攻博士課程後期
  • 2010 - 2012 神戸大学 経営学研究科 市場科学専攻博士課程前期
  • 2004 - 2008 浙江財経大学信息学院 信息学院 eコマース
学位 (1件):
  • 博士(商学) (神戸大学)
経歴 (4件):
  • 2022/04 - 現在 関西大学 商学部 准教授
  • 2019/04 - 2022/03 東洋大学 経営学部 准教授
  • 2016/04 - 2019/03 東洋大学 経営学部 講師
  • 2015/04 - 2016/03 関西大学 データサイエンス研究センター ポスト・ドクトラル・フェロー
受賞 (1件):
  • 2024/11 - 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 助成研究吉田秀雄賞 奨励賞 インフィード広告の有効性における広告表現とソーシャルメディアのマッチング効果 ~多様な実験データに基づく洞察~
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