研究者
J-GLOBAL ID:201601007635607961   更新日: 2023年10月03日

マーチャンド ティム

Marchand Tim
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (1件): 言語学
研究キーワード (4件): タスク中心の教授法 ,  eラーニング ,  言語教育 ,  コーパス言語学
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2014 - 2017 Investigating a Learner Corpus of Computer-mediated Communication
論文 (11件):
  • 阿久津 純恵, マーチャンド ティム. Computer-Mediated Communication for Course Delivery and Teaching Materials Development: A Case Study. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching. 2015. 5. 3. 1-19
  • Akutsu Sumie, Marchand Tim. Assigning Proficiency Levels to Computer-mediated Communication : Preliminary Result from a Learner Corpus of Japanese University Students' Writing. 桜美林言語教育論叢. 2015. 11. 31-49
  • Akutsu Sumie, Marchand Tim. Teaching Mediation Skills Through Translation : First Steps Using a Corpus Approach(Fostering English Communicative Competence for Peace and Friendship). JACET全国大会要綱. 2014. 53. 65-66
  • マーチャンド ティム, 阿久津 純恵. コンピューター・メディア・コミュニケーションを用いた大学英語コースデザインとその有用性. 日本英語教育学会第43回年次研究集会. 2014
  • 紺野 馨, 海津 淳, 向井 一朗, Tim Marchand, 熊澤 雅子. 留学生アンケート(I 特集:桜美林への留学生の学びと生活). Obirin today : 教育の現場から. 2014. 14. 35-39
もっと見る
MISC (2件):
  • マーチャンド ティム. TOEFL study skills, study abroad English and learner autonomy. 桜美林大学基盤教育院 Obirin Today. 2011. 11
  • Cookson Simon, Marcha, d Tim, Rowlett, Benedict. TOEFL Skills, Study Abroad English and Learner Autonomy in the Flight Operations Programme. Obirin today : 教育の現場から. 2011. 11. 189-205
書籍 (4件):
  • Report on EMI, CLIL, and Bridging Programmes in Higher Education in Asia: Application and Practice, Occasional Papers No.69
    2020
  • Studies in Learner Corpus Linguistics: Research and Applications for Foreign Language Teaching and Assessment (Linguistic Insights: Studies in Language and Communication, 190)
    Peter Lang Pub Inc 2015 ISBN:9783034315067
  • Learner corpora in language testing and assessment
    J. Benjamins 2015 ISBN:9789027203786
  • face2face Upper Intermediate Teacher's Book
    Cambridge University Press 2007 ISBN:9780521691666
講演・口頭発表等 (20件):
  • Learner interaction in the CLIL classroom
    (Integrating Content and Language in Higher Education, 2020)
  • Learner engagement and the CMC corpus
    (Centre of English Corpus Linguistics Spring Seminar Series 2019)
  • Engaged CALL: evidence of the positive effects on learner engagement in CMC tasks.
    (5th World Computer-Assisted Language Learning 2018)
  • On Content, CLIL, and EMI at Asian Universities.
    (Annual meeting of the Japanese Association of Language Teachers 2017)
  • The genre analysis of expert and learner corpra of news-based computer-mediated communication
    (International Computer Archiveof Modern and Medieval English 37 2016)
もっと見る
学歴 (3件):
  • 2014 - 現在 ルーヴァン・カトリック大学(ベルギー) 文学部 大学院博士課程
  • - 2010 アストン大学 外国語学部 英語教授法 修士課程
  • - 1995 ノッティンガム大学 産業社会学部 地学文学
学位 (1件):
  • Master of Science in TESOL (Aston University, UK)
経歴 (11件):
  • 2020/04 - 現在 学習院大学 国際社会科学部 教授
  • 2012/04 - 2022/03 慶應義塾大学 法学部 非常勤講師
  • 2016/04 - 2020/03 学習院大学 国際社会科学部 国際社会科学科 准教授
  • 2015/04 - 2016/03 学習院大学 国際社会学部開設準備室 准教授
  • 2012/04 - 2015/03 桜美林大学 常勤講師
全件表示
所属学会 (2件):
英語のコーパス言語学研究所員(ベルギー) ,  全国語学教育学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る