研究者
J-GLOBAL ID:201601007635607961   更新日: 2019年05月13日

マーチャンド ティム

Marchand Tim
所属機関・部署:
職名: 准教授
研究分野 (1件): 言語学
研究キーワード (4件): タスク中心の教授法 ,  eラーニング ,  言語教育 ,  コーパス言語学
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2014 - 2017 Investigating a Learner Corpus of Computer-mediated Communication
論文 (6件):
  • 阿久津 純恵, マーチャンド ティム. Computer-Mediated Communication for Course Delivery and Teaching Materials Development: A Case Study. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching. 2015. 5. 3. 1-19
  • マーチャンド ティム, 阿久津 純恵. コンピューター・メディア・コミュニケーションを用いた大学英語コースデザインとその有用性. 日本英語教育学会第43回年次研究集会. 2014
  • マーチャンド ティム, ベネディクト ロウレット. Course Design in the Digital Age: Learning Through Interaction With News-Based Materials. Language Education in Asia. 2013. 4. 2. 183-198
  • マーチャンド ティム. Speech in written form? A corpus analysis of computer-mediated communication. Linguistic Research. 2013. 30. 2. 217-242
  • マーチャンド ティム. An analysis of classroom talk and the "ladder of interaction" in the Japanese Context. Asian EFL Journal. 2012
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MISC (8件):
  • Akutsu Sumie, Marchand Tim. Assigning Proficiency Levels to Computer-mediated Communication : Preliminary Result from a Learner Corpus of Japanese University Students' Writing. 桜美林言語教育論叢. 2015. 11. 31-49
  • Akutsu Sumie, Marchand Tim. Teaching Mediation Skills Through Translation : First Steps Using a Corpus Approach(Fostering English Communicative Competence for Peace and Friendship). JACET全国大会要綱. 2014. 53. 65-66
  • 紺野 馨, 海津 淳, 向井 一朗, Tim Marchand, 熊澤 雅子. 留学生アンケート(I 特集:桜美林への留学生の学びと生活). Obirin today : 教育の現場から. 2014. 14. 35-39
  • マーチャンド ティム. Retience in the classroom: examples, causes, and suggestions for improvement. 桜美林大学基盤教育院. 2012. 12
  • Marchand Tim. Reticence in the classroom : examples, causes, and suggestions for improvement(II.基盤教育院における実践). Obirin today : 教育の現場から. 2012. 12. 159-179
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書籍 (2件):
  • Studies in Learner Corpus Linguistics: Research and Applications for Foreign Language Teaching and Assessment (Linguistic Insights)
    Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften 2015 ISBN:3034315066
  • Learner Corpora in Language Testing and Assessment (Studies in Corpus Linguistics)
    John Benjamins Publishing Company 2015 ISBN:9027203784
講演・口頭発表等 (12件):
  • The genre analysis of expert and learner corpra of news-based computer-mediated communication
    (International Computer Archiveof Modern and Medieval English 37 2016)
  • The genre classification of texts from expert and learner corpra of computer-mediated communication
    (Learner Corpus Research 2015 2015)
  • Computer-mediated communication as source and resource in an EFL course for university students in Japan
    (17th World Congress of the International Association of Applied Linguistics 2014)
  • The design, development and purpose of a learner corpus based on first drafts
    (17th World Congress of the International Association of Applied Linguistics 2014)
  • Motivation and the Learner Corpus
    (11th Teaching & Language Corpra Conference 2014 2014)
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学歴 (3件):
  • 2013 - 現在 ルーヴァン・カトリック大学(ベルギー) 大学院博士課程
  • - 2010 アストン大学 英語教授法 修士課程
  • - 1995 ノッティンガム大学 地学文学
学位 (1件):
  • Master of Science in TESOL (Aston University, UK)
経歴 (10件):
  • 2016/04 - 現在 学習院大学 国際社会科学部 国際社会科学科 准教授
  • 2012/04 - 現在 慶應義塾大学 法学部 非常勤講師
  • 2015/04 - 2016/03 学習院大学 国際社会学部開設準備室 准教授
  • 2012/04 - 2015/03 桜美林大学 常勤講師
  • 2010/04 - 2015/03 中央大学 法学部 非常勤講師
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所属学会 (2件):
英語のコーパス言語学研究所員(ベルギー) ,  全国語学教育学会
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