研究者
J-GLOBAL ID:201601013410202598   更新日: 2024年02月01日

スミザース ライアン

SMITHERS Ryan
所属機関・部署:
職名: 准教授
ホームページURL (1件): http://ryanwsmithers.com
研究分野 (2件): 教育心理学 ,  外国語教育
研究キーワード (5件): 教師認知 ,  実践者研究 ,  生涯学習 ,  外国語・第二言語習得 ,  学習者の自律性
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2019 - 2022 Towards the Development of a Critical Learning Support System for Primary School Teachers of English
論文 (15件):
  • 英語指導における教師認知の役割-実践者研究成果に基づいて-. 2022. 1-171
  • R. W. Smithers. Cultural Products and Materials Development: Affectively Engaging Learners. JACET Journal. 2022. 66. 29-38
  • J. W. Gray, R. W. Smithers. Task-Based Language Teaching with a Semantic-centered Pedagogic Grammar. Canadian Journal of Applied Linguistics. 2019. 22. 2. 88-108
  • J. W. Gray, R. W. Smithers. Explaining Grammatical Form as a Sequenced Process: A Semantic-based Pedagogical Grammar. The Journal of Asia TEFL. 2019. 16. 1. 420-428
  • R. W. Smithers, G. W. Gray. Enhancing the Quality of Life in Lifelong Learners: The Influence of a Meaning-order Approach to Pedagogical Grammar on Motivation and Self-efficacy. Applied Linguistics Review. 2018. 11. 1. 129-149
もっと見る
書籍 (11件):
  • Global Business Case Studies
    Seibido 2022
  • ビジネスケースで学ぶグローバル人材の条件
    金星堂 2022 ISBN:9784764741546
  • 現代米国の文化・社会・歴史
    松柏社 2021
  • A Systems Approach to Language Pedagogy
    Springer 2019 ISBN:9789811362712
  • A New Approach to English Pedagogical Grammar: The Order of Meanings
    Routledge 2018 ISBN:9781138227118
もっと見る
講演・口頭発表等 (50件):
  • Government Policy and the Practice of English Education: Stressing the Need for Greater Input from Professionals
    (13th International and Interdisciplinary Conference on Applied Linguistics and Professional Practice (ALAPP) 2023 2023)
  • Compulsory English Education in Japan: A Discussion on the Struggles between Practitioners, Policy and Practice
    (British Association for Applied Linguistics (BAAL), 56th Annual Conference 2023)
  • Coping with a Mandate to Teach English in Japanese Primary Schools: Current Training Requirements of In-service Teachers
    (20th AsiaTEFL- 68th TEFLIN-5th iNELTAL Hybrid International Conference, Universitas Negeri Malang, Indonesia. 2022)
  • Rethinking Traditional English Grammar: A Case for Imijun as a Pedagogical Grammar
    (Otani University Western Literature Research Association 2021)
  • これからの英語教育で育む力: Ideas to Help Students who Struggle with English
    (2021年度大谷大学教員免許状更新講習 2021)
もっと見る
学歴 (2件):
  • 2015 - 2018 京都大学・人間・環境学研究科 共生人間学専攻 外国語教育論
  • 2008 - 2011 University of Southern Queensland Faculty of Education Applied Linguistics
学位 (2件):
  • 修士(応用言語学)
  • 共生人間学専攻博士 (京都大学大学院人間・環境学研究科)
経歴 (2件):
  • 2018/04 - 現在 大谷大学 国際学部 国際文化学科 准教授
  • 2015/04 - 2018/03 関西学院大学 教務機構言語教育研究センター 常勤講師
委員歴 (11件):
  • 2021/04 - 現在 大谷大学 入学制度委員会ワーキングチーム委員
  • 2021/04 - 現在 大谷大学 高大連携推進委員
  • 2021/04 - 現在 日本大学英語教育学会 関西支部研究企画委員
  • 2019/04 - 現在 大谷大学 大谷学会委員
  • 2018/04 - 現在 大谷大学 語学学習支援室員
全件表示
受賞 (2件):
  • 2021/07 - 大谷大学 優秀授業賞
  • 2020/08 - 日本大学英語教育学会 2020年度大学英語教育学会賞(JACET賞) 賞学術出版部門
所属学会 (3件):
全国語学教育学会 ,  日本大学英語教育学会(JACET) ,  国際ビジネスコミュニケーション学会(JBCA)
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る