Reiko Ikeo, Aika Miura. A review of Leech and Short’s norms of speech and thought presentation. Language and Literature: International Journal of Stylistics. 2024. 1-24
Aika Miura, Yoshiha Satake. Implementation of Data-Driven Learning (DDL) in a Course for English Reading and Writing. 多言語教育実践ジャーナル. 2024. 4. 1-14
Aika Miura. Appropriateness of Requests with Different Pragmalinguistic Patterns: A Gap between ELT Practitioners and Japanese Learners of English. Learning and Teaching Interactions in Pragmatic Aspects: Language Use in Contexts Inside and Outside English Language Classrooms. 2023. 1. 13-24
Aika Miura. Extracting learner-specific pragmalinguistic features: a study of requestive speech acts produced by Japanese low-proficiency English learners. SN Social Sciences. 2021. 1. 6
Aika Miura. Identifying the CEFR-J Levels of the Reading Texts Introduced in a Course for Current English 1 (Reading). 多言語教育実践ジャーナル. 2021. 1. 1-15
Prepare Your Speech and Presentation プレゼンテーションで学ぶ英語4技能
研究社 2018 ISBN:9784327421991
プログレッシブ英和中辞典〔第5版〕
小学館 2012 ISBN:4095102055
グランドセンチュリー和英辞典 第3版
三省堂 2010 ISBN:4385107394
エースクラウン英和辞典
三省堂 2008 ISBN:4385108668
講演・口頭発表等 (48件):
高校英語検定教科書を使用した語用指導の一試案
(JACET日英インタラクション研究会 2024)
Investigating how graduate students from diverse backgrounds in Japan cultivate their learner agency of intercultural competence
(10th INPRA International Conference on Intercultural Pragmatics and Communication 2024)
Developing pragmatics curriculum for Japanese high school English textbooks
(10th INPRA International Conference on Intercultural Pragmatics and Communication 2024)
全国語学教育学会
, 岩崎研究会
, 日本語用論学会
, 外国語教育メディア学会
, 大学英語教育学会
, 英語コーパス学会
, 言語処理学会
, 社会言語科学会
, Learner Corpus Association
, International Association of Pragmatics