研究者
J-GLOBAL ID:201601018618133753   更新日: 2024年11月05日

苗 苗

ミョウ ミョウ | MIAO MIAO
所属機関・部署:
研究分野 (1件): 商学
研究キーワード (4件): 小売国際化 ,  アパレル産業 ,  ブランド戦略 ,  マーケティング
競争的資金等の研究課題 (4件):
  • 2022 - 2025 地方創生に向けた市民参画型コミュニティ形成に関する研究
  • 2021 - 2024 無意識な習慣行動による小売業におけるロイヤルティの創出に関する研究
  • 2018 - 2019 オンラインとオフライン小売チャネルの相乗効果
  • 2017 - 2018 小売国際化におけるロイヤルティ低下問題
論文 (19件):
  • Miao Miao, I. Go, Cui Linyuan, Kayo Ikeda, Hideho Numata. How brand loyalty and its marketing activities affect Japanese fashion companies' financial performance. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal. 2024
  • HOW DO AFFINITY AND ANIMOSITY IMPACT FASHION BRANDS’ ENGAGEMENT?. 2024 Global Fashion Management Conference at Milan. 2024. 249-250
  • Miao Miao, Hideho Numata, Kayo Ikeda. A qualitative comparative study of Japanese fashion brands via profiling young shoppers. International Journal of Retail & Distribution Management. 2023. 51. 2. 170-189
  • Miao Miao. Habitual mobile shopping behavior in China and Vietnam-applying complexity theory via fsQCA. Journal of Global Scholars of Marketing Science (ESCI). 2022. 32. 2. 1-17
  • Miao Miao, I Go, Kayo Ikeda & Hideho Numata. Brand equity effects on financial performance in Japanese fashion market: applying complexity theory via fsQCA. Journal of Global Fashion Marketing (ESCI). 2021. 13. 1. 30-43
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書籍 (2件):
  • 現代経営学講義
    五絃舎 2015
  • 国際マーケティング論
    銀河書籍 2014
講演・口頭発表等 (22件):
  • ファジィ集合質的比較分析(fsQCA)の応用 -ファッション・マーケットの研究を例として-
    (日本流通学会第37回全国大会統一論題 2023)
  • Effect of brand engagement and loyalty programmes on Japanese fashion companies’ financial performance
    (Global Marketing Conference 2023)
  • 中国とベトナムにおける習慣的モバイルショッピング行動の比較-質的比較分析(fsQCA)をアプローチにして
    (日本流通学会関西部会 2021)
  • The influence of information searching patterns on customer loyalty in Vietnamese e-commerce
    (Global Marketing Conference 2020)
  • Habitual mobile shopping behavior: Comparison of Chinese and Vietnamese customers
    (Global Marketing Conference 2020)
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学歴 (3件):
  • 2011 - 2015 立命館大学 経営学研究科 博士後期課程
  • 2009 - 2011 宇都宮大学 国際学研究科 博士前期課程
  • - 2011 宇都宮大学 国際学研究科
学位 (1件):
  • 博士(経営学) (立命館大学)
経歴 (4件):
  • 2020/04 - 現在 立命館大学 経営学部 国際経営学科 准教授
  • 2016/04 - 2020/03 環太平洋大学 現代経営学部 専任講師
  • 2005/05 - 2008/10 中国大 学生起業プログラム
  • 2005/05 - 2008/10 中国大学生起業プログラム 大学在学中通販会社を起業
受賞 (2件):
  • 2017/10 - Korean Scholars of Marketing Science Best Conference paper
  • 2017/10 - Korean Scholars of Marketing Science Best Conference paper When Do Small Retailers Benefit From Information Strategy: A Buying Group Perspective
所属学会 (5件):
日本マーケティン史学会 ,  Korean Scholars of Marketing Science ,  Global Alliance of Marketing & Management Associations ,  日本流通学会 ,  日本商業学会
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