研究者
J-GLOBAL ID:201701007545380213   更新日: 2024年07月15日

田頭 拓己

タガシラ タクミ | Tagashira Takumi
所属機関・部署:
職名: 准教授
ホームページURL (1件): https://sites.google.com/site/takumitagashira/home
研究分野 (1件): 商学
競争的資金等の研究課題 (4件):
  • 2022 - 2026 オムニチャネル小売における顧客購買プロセス管理と新技術基盤の構築
  • 2022 - 2025 チャネルDXにおける小売企業のサプライヤー・エンクローチメントへの対抗と協業
  • 2021 - 2023 ソーシャルメディアにおける炎上、購買行動と企業対応に関する理論・実証的研究
  • 2018 - 2022 小売企業のオムニチャネル化に伴 う消費者行動と企業成果に関する変化
論文 (9件):
  • Takumi Tagashira. Signal effect of a targeted travel subsidy on consumer behavior during the coronavirus disease 2019 pandemic. Marketing Letters. 2023. 34. 483-496
  • Takumi Tagashira. Information effects of warehouse automation on sales in omnichannel retailing. Journal of Retailing and Consumer Services. 2022. 66. May. 102903-102903
  • Shintaro Okazaki, Florian Schuberth, Takumi Tagashira, Victoria Andrade. Sneaking the Dark Side of Brand Engagement into Social Media: The Dual Theory of Passion (共著). Journal of Business Research. 2021. 130. June. 493-505
  • Takumi Tagashira, Chieko Minami. The Effect of Cross-Channel Integration on Cost Efficiency (共著). Journal of Interactive Marketing. 2019. 47. August. 68-83
  • Shintaro Okazaki, Takumi Tagashira. Mobile advertising: Current and future research directions. Advertising Theory: Second Edition. 2019. 325-339
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書籍 (1件):
  • Advertising Theory (Routledge Communication Series) (共著)
    Routledge 2019 ISBN:0815382502
講演・口頭発表等 (13件):
  • CUSTOMER VALUE CREATION BY MULTICHANNEL RETAILER’S WAREHOUSE AUTOMATION: THE EFFECTS ON SALES
    (2020 AMA Summer Academic Conference 2020)
  • How does warehouse automation contribute to multichannel retailers’ performance?
    (日本応用経済学会2019年度秋季大会 2019)
  • How does warehouse automation contribute to multichannel retailers’ performance?
    (King's Business School Research Seminars in Marketing 2019)
  • An Empirical Study on the Relationship between Cross-Channel Integration and Offline Store Patronage Behavior
    (2019 Academy of Marketing Science Annual Conference 2019)
  • Understanding the Antecedents of Reverse Innovations: Developing a Comprehensive Conceptual Framework
    (2019 Academy of Marketing Science Annual Conference 2019)
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学歴 (3件):
  • 2014 - 2017 神戸大学 経営学研究科 博士課程後期課程商学専攻
  • 2012 - 2014 神戸大学 経営学研究科 博士課程前期課程経営学専攻
  • 2007 - 2012 東京経済大学 経済学部
学位 (3件):
  • 博士 (神戸大学)
  • 修士 (神戸大学)
  • Ph.D (Kobe University)
経歴 (4件):
  • 2022/04 - 現在 一橋大学大学院 経営管理研究科 准教授
  • 2019/04 - 2022/03 一橋大学 経営管理研究科 講師
  • 2017/09/01 - 2019/03/31 東京大学 大学院経済学研究科 特任助教
  • 2017/04 - 2017/08 東洋大学 経営学部 助教
受賞 (2件):
  • 2018/07 - Global Marketing Conference 2018 Global Marketing Conference, Best Track Paper Award Do narcissists engage more with luxury brands? Exploring the role of vanity on compulsive social media usage
  • 2014/11 - 日本消費者行動研究学会 JACS-IBM 論文プロポーザル賞 優秀賞 消費者の小売店舗選択に関する実証研究: Multiple store patronageに基づく複数店舗利用ついての考察
所属学会 (5件):
European Marketing Academy ,  日本応用経済学会 ,  Academy of Marketing Science ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会
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