原口 治, 鶴見 智, 下田 貞幸, 舩越 高樹, 田村 隆弘. 高専機構本部との連携による高専学寮の維持と展望-特集 コロナ禍における高専教育. 日本高専学会誌 = Journal of the Japan Association for College of Technology. 2021. 26. 2. 35-40
木谷, 秀勝, 舩越, 高樹, 藤井, 寛子, 山口, 真理子, 坂本, 佳代子, 牛見, 明日香, 土橋, 悠加, 藤本, 美紗希, 藤村, 美穂, 渡邊, 登萌. 青年期ASDの「自己理解」合宿の実践報告 : 自分らしい社会参加を目指して-Practical report of training camp for “self-understanding” with adolescent autism spectrum disorders : purpose of transition from “self-decision” to“self-understanding” to social attendance based on diversity. 教育実践総合センター研究紀要. 2021. 41-47
木谷, 秀勝, 舩越, 高樹, 藤井, 寛子, 牛見, 明日香, 山口, 真理子, 坂本, 佳代子. 青年期ASDの「自己理解」合宿の実践報告 : 「自己理解」から「自己決定」への移行を目指して-Practical report of training camp for “Self-Understanding” with adolescent autism spectrum disorders : purpose of transition from “Self-Understanding” to “Self-Decision”. 教育実践総合センター研究紀要. 2020. 161-169
舩越 高樹, 村田 淳, 宮谷 祐史. プラットフォーム形成事業を通してみえた発達障害を中心とした障害学生支援の現状と課題 : 京都大学高等教育アクセシビリティプラットフォーム(HEAP)より-Current Status in Supporting Students with Developmental and Other Disabilities Identified by the Platform Formation Project : From the Higher Education Accessibility Platform (HEAP) of Kyoto University-特集 大学における発達障害者支援の展開 : 最前線の現場から. LD研究 = Japanese journal of learning disabilities / 日本LD学会編集委員会 編. 2019. 28. 4. 413-418