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J-GLOBAL ID:201702222516427816   整理番号:17A0148791

在来型鉄道騒音の伝搬に対する2.5次元有限差分時間領域解析 線路表面からの音波伝搬への応用及びその縮尺モデル実験による実証

2.5-Dimensional finite-difference time-domain analysis for propagation of conventional railway noise: Application to propagation of sound from surface railway and its verification by scale model experiments
著者 (3件):
資料名:
巻: 38  号:ページ: 42-45(J-STAGE)  発行年: 2017年 
JST資料番号: U0399A  ISSN: 1347-5177  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 短報  発行国: 日本 (JPN)  言語: 英語 (EN)
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鉄道車両から生じる騒音の発生・伝搬を2.5次元有限差分時間領域(2.5D-FDTD)法により解析した。対象は騒音発生源は地上の在来型線路上を走行する車両の下部(ボギー,回転部,ファン等)から放射される騒音とする。この解析法は,二次元解析で求めた解を三次元の解に変換するものである。具体的には数値解析と実験に関してFDTD法による2.5D解析と縮尺モデルを用いた実験法,及び数値解析と実験結果の比較と検討について述べる。
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分類 (1件):
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鉄道騒音・振動 
引用文献 (7件):
  • 1) M. Hiroe, J. Kaku, K. Mori, Y. Takakuwa and S. Nozawa, ``Numerical analysis on the shielding effects of noise barriers against bogie noise by finite-difference time-domain method,'' Proc. Inter-Noise 2007, in07_326, Istanbul (2007).
  • 2) T. Okubo and K. Yamamoto, ``Equivalence in diffraction-reducing efficiency between T-profile and thick barrier against road traffic noise,'' <i>Acoust. Sci. & Tech.</i>, <b>34</b>, 277-283 (2013).
  • 3) S. Sakamoto, ``Development of energy-based calculation methods of noise radiation from semi-underground road using a numerical analysis,'' <i>Acoust. Sci. & Tech.</i>, <b>31</b>, 75-86 (2010).
  • 4) S. Sakamoto, ``Phase-error analysis of high-order finite difference time domain scheme and its influence on calculation results of impulse response in closed sound field,'' <i>Acoust. Sci. & Tech.</i>, <b>28</b>, 295-309 (2007).
  • 5) S. Sakamoto, ``Calculation of sound propagation in three-dimensional field with constant cross section by Duhamel's efficient method using transient solutions obtained by finite-difference time-domain method,'' <i>Acoust. Sci. & Tech.</i>, <b>30</b>, 72-82 (2009).
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