研究者
J-GLOBAL ID:201801000025645225   更新日: 2024年02月01日

陸 忞

ルウ ミン | Lu Min
所属機関・部署:
職名: 助教
研究分野 (4件): 地球人間圏科学 ,  地理学 ,  ヒューマンインタフェース、インタラクション ,  学習支援システム
研究キーワード (9件): 地図 ,  利用者インタフェース ,  ラーニングアナリティクス ,  学習支援システム ,  ユビキタス・マッピング ,  モバイルマッピング ,  地図学 ,  位置情報サービス ,  地理情報システム
競争的資金等の研究課題 (7件):
  • 2023 - 2027 Research on a Learning Environment based on Synchronized Heterogeneous Devices for Collaborative Learning between Young Students and Seniors in Regional Education
  • 2022 - 2026 学習行動改善モデルに基づくラーニングアナリティクス基盤の開発と評価
  • 2021 - 2025 教育学領域と情報学の融合による教育データリテラシー習得モデル構築への挑戦
  • 2022 - 2023 Growing a pedagogical network using a multimedia python library to support Computational Thinking education
  • 2020 - 2023 Research and Development of a Novel Learning Support Environment on Synchronized Multiple Devices with Affordance
全件表示
論文 (36件):
  • Iori Sasaki, Masatoshi Arikawa, Min Lu, Ryo Sato. Mobile Collaborative Heatmapping to Infer Self-Guided Walking Tourists’ Preferences for Geomedia. ISPRS International Journal of Geo-Information. 2023. 12. 7
  • Li Chen, Xuewang Geng, Min Lu, Atsushi Shimada, Masanori Yamada. How Students Use Learning Analytics Dashboards in Higher Education: A Learning Performance Perspective. SAGE Open. 2023. 13. 3
  • Chenhao Li, Yuta Taniguchi, Min Lu, Shin’ichi Konomi, Hajime Nagahara. Cross-language font style transfer. Applied Intelligence. 2023. 53. 15. 18666-18680
  • Iori Sasaki, Masatoshi Arikawa, Min Lu, Ryo Sato. Thematic Geo-Density Heatmapping for Walking Tourism Analytics using Semi-Ready GPS Trajectories. 2022 IEEE International Conference on Big Data (Big Data). 2022
  • 有川 正俊, 大場 康平, 伊東 慎平, 佐藤 諒, ルウ ミン. インドアARナビゲーション実現のための基本フレームワークの提案と実証実験. 情報処理学会論文誌. 2022. 63. 12. 1821-1829
もっと見る
MISC (15件):
  • Iori Sasaki, Masatoshi Arikawa, Min Lu, Ryo Sato, Tomihiro Utsumi. Adaptable Data-Driven Geofences for Notifying Points of Interest Using Tourists' GPS Trajectories. Proceedings of the 7th ACM SIGSPATIAL Workshop on Location-based Recommendations, Geosocial Networks and Geoadvertising. 2023
  • Iori Sasaki, Masatoshi Arikawa, Min Lu, Ryo Sato. Educational Potential of Map Storytelling Creation using Data Objects-Driven Mobile Mapping Toolkit - KoPpoMai. Abstracts of the ICA. 2023. 6. 1-2
  • Boxuan Ma, Min Lu, Yuta Taniguchi, Shin’ichi Konomi. Exploring the Design Space for Explainable Course Recommendation Systems in University Environments. Companion Proceedings of the 10th International Conference on Learning Analytics & Knowledge (LAK20). 2020. 492-499
  • Boxuan Ma, Jiadong Chen, Chenhao Li, Likun Liu, Min Lu, Yuta Taniguchi, Shin’ichi Konomi. Understanding Jump Back Behaviors in E-book System. Companion Proceedings of the 10th International Conference on Learning Analytics & Knowledge (LAK20). 2020. 623-631
  • Tianqi Xia, Xiaoya Song, Xuan Song, Min Lu, Shuzhe Huang, Ryosuke Shibasaki, Kyoung-Sook Kim. From walkability to bikeability: A GIS based analysis of integrating bike sharing service in Tokyo TOD system. Abstracts of the ICA. 2019. 1. 1-2
もっと見る
講演・口頭発表等 (33件):
  • MediaLibを用いた初心者大学生向けのプログラミング授業の設計と実施
    (情報処理学会第85回全国大会 2023)
  • 多様な分析粒度を実現するラーニングアナリティクス基盤の開発
    (日本教育工学会2022年春季全国大会 2022)
  • Smart code recommendation system for supporting the learning process of programming beginners
    (電子情報通信学会教育工学研究会 2020)
  • Multi-level Attention Networks for Font Style Transfer between Different Languages
    (Visual Computing 2020 2020)
  • 学習者のメタ認知喚起を支援するダッシュボード"メタボード"の形成的評価
    (教育システム情報学会第45回全国大会 2020)
もっと見る
学歴 (3件):
  • 2011 - 2014 東京大学 大学院新領域創成科学研究科 社会文化環境学専攻
  • 2008 - 2011 北京大学 地球と空間科学学院 地図学と地理情報システム専攻
  • 2004 - 2008 北京大学 地球と空間科学学院 地理情報システムコース
学位 (2件):
  • 博士 (東京大学)
  • 修士 (北京大学)
経歴 (6件):
  • 2022/09 - 現在 秋田大学 大学院理工学研究科 助教
  • 2018/04 - 現在 東京大学 空間情報科学研究センター 客員研究員
  • 2019/04 - 2022/08 九州大学 基幹教育院 助教
  • 2018/05 - 2019/03 九州大学 基幹教育院 特任助教
  • 2014/12 - 2018/03 東京大学 空間情報科学研究センター 特任研究員
全件表示
受賞 (3件):
  • 2020/11 - 17th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age, CELDA 2020 Best Paper Award Factors of the use of learning analytics dashboard that affect metacognition
  • 2019/09 - The 2019 Annual International Conference on Education and Service Sciences (ICESS 2019) Best Presentation Award An Elderly-Oriented User Interface Prototype Developed for Inclusive Learning Support Systems
  • 2015/03 - 東京大学新領域創成科学研究科 研究科長賞
所属学会 (4件):
Association for Computing Machinery (ACM) ,  情報処理学会 ,  日本地図学会 ,  Society for Learning Analytics Research (SoLAR)
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る