研究者
J-GLOBAL ID:201801003134599194   更新日: 2022年09月24日

ビクラマシンハ ナヴィンダ キトマル

WICKRAMASINGHE Navinda Kithmal
所属機関・部署:
職名: 主任研究員
研究分野 (1件): 航空宇宙工学
研究キーワード (5件): 航空環境 ,  運航性能評価 ,  航空気象 ,  数値シミュレーション ,  航空交通管理
論文 (39件):
  • 虎谷大地, ビクラマシンハ ナヴィンダ キトマル, Jendrick Westphal, Thomas Feuerle. Feasibility Study on applying Continuous Descent Operations in Congested Airspace with Speed Control Functionality: Fixed Flight-path Angle Descent. Aerospace Science and Technology, Elsevier. 2020. 107. 106236. 106236-106236
  • 虎谷大地, ビクラマシンハ・ナヴィンダ・キトマル, 平林博子. 固定降下角運用を用いた到着航空機の速度制御. 制御部門マルチシンポジウム. 2020
  • ビクラマシンハ・ナヴィンダ・キトマル, 虎谷大地, Jendrick Westphal, Thomas Feuerle. A Simulation-Based Study for Performance Evaluation of Fixed Flight-Path Angle Descent. ENRI International Workshop on ATM/CNS (EIWAC). 2019
  • 平林博子, ビクラマシンハ・ナヴィンダ・キトマル, 虎谷大地. A Human-in-the-Loop Simulation Study on the Requirements of Air Traffic Control Operations for expanding Continuous Descent Operations. ENRI International Workshop on ATM/CNS (EIWAC). 2019
  • Navinda K. Wickramasinghe, Yoichi Nakamura, Hiroko Hirabayashi, Mark Brown. A Quantitative Evaluation on Potential Benefits Assessment of Dynamic Airborne Reroute Procedures (DARP). AIAA Aviation 2019 Forum. 2019
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MISC (1件):
  • 宮本 侑斗, ビクラマシンハ ナヴィンダ キトマル, 原田 明徳. 動的計画法による旅客機の軌道最適化計算の高速化に関する一考察. 日本航空宇宙学会西部支部講演会講演集. 2012. 4p
講演・口頭発表等 (12件):
  • A Simulation-Based Study for Performance Evaluation of Fixed Flight-Path Angle Descent
    (The 6th ENRI International Workshop on ATM/CNS (EIWAC2019) 2019)
  • A Quantitative Evaluation on Potential Benefits Assessment of Dynamic Airborne Reroute Procedures (DARP)
    (AIAA Aviation Forum 2019 2019)
  • Feasibility study on efficient arrival operations via the integration of fixed-flight path angle descent and GBAS landing system
    (IEEE Conference Proceedings of Digital Avionics Systems Conference (DASC) 2017)
  • Feasibility study on constrained optimal trajectory application in the Japanese airspace
    (AIAA Modeling and Simulation Technologies Conference, 2017 2017)
  • Merging optimization method application to arrival scheduling algorithm for parallel runways
    (AIAA Modeling and Simulation Technologies Conference, 2017 2017)
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学歴 (4件):
  • 2012 - 2015 九州大学大学院 工学府 航空宇宙工学専攻(博士課程)
  • 2011 - 2012 九州大学大学院 工学府 航空宇宙工学専攻(修士課程)
  • 2007 - 2011 九州大学 工学部 機械航空工学科
  • 2006 - 2007 大阪外国語大学(新:大阪大学箕面キャンパス) 日本語日本文化教育センター
学位 (1件):
  • 博士課程 (九州大学大学院)
経歴 (3件):
  • 2019/04 - 現在 国立研究開発法人海上・港湾・航空技術研究所 電子航法研究所 主任研究員
  • 2017/04 - 2019/03 国立研究開発法人海上・港湾・航空技術研究所 電子航法研究所 研究員
  • 2014/04 - 2017/03 国立研究開発法人海上・港湾・航空技術研究所 電子航法研究所 任期付研究員
受賞 (1件):
  • 2016/04 - (一社)日本航空宇宙学会 第25回日本航空宇宙学会論文賞 Flight Trajectory Optimization for Operational Performance Analysis of Jet Passenger Aircraft
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