研究者
J-GLOBAL ID:201801008117335746   更新日: 2022年10月31日

Hennessy Christopher

ヘネシー クリストファー | Hennessy Christopher
所属機関・部署:
職名: 講師
競争的資金等の研究課題 (3件):
  • 2015 - 2018 The Longitudinal Learning Effects on Engineering Students in an English Project-Based Learning Curriculum: An Inter-Faculty and Business Community-Designed Program at a Japanese National University
  • 2016 - The Longitudinal Learning Effects on Engineering Students in an English Project-Based Learning Curriculum: An Inter-Faculty and Business Community-Designed Program at a Japanese National University
  • 2015 - The Longitudinal Learning Effects on Engineering Students in an English Project-Based Learning Curriculum: An Inter-Faculty and Business Community-Designed Program at a Japanese National University
論文 (20件):
  • Hennessy, Christopher. 福井弁の母語話者と非母語話者の意識の違い: 日本の国立大学における福井方言、関西方言、共通語に対する学生の方言意識の評価調査. 国際教育交流研究. 2022. 6. 29-43
  • Hennessy, Christopher & Malcolm, Wayne. Mentor or Facilitator:,Defining Relationships in an English for Specific,Purposes Project-Based Learning Classroom Context. 国際教育交流研究. 2021. 5. 29-43
  • ヘネシー・クリストファー. 地方在住外国人労働者の日本語バラエティに対する意識 -質的アプローチによる予備研究-. 阪大日本語研究. 2021. 33. 123-155
  • Hennessy, C., Lombardi, I., Morel, R., Vye, S., & Aden, A. Autonomous Language Learning in Japan: Three Studies in Post-compulsory Education. PanSig Journal 2019. 2020. 155-165
  • ヘネシー・クリストファー. "Equality” and “Inequality” in Japanese Language Interactions: A Qualitative Analysis of a Foreign Worker’s Perceptions of Everyday Interactions in Professional and Non-Professional Settings. 日本言語政策学会 第22回研究大会 予稿集. 2020. 44-46
もっと見る
書籍 (2件):
  • JALT 日本語教育論集(15)
    全国語学教育学会日本語教育研究部会 2019
  • JALT 日本語教育論集(14)
    全国語学教育学会日本語教育研究部会 2017
講演・口頭発表等 (48件):
  • Instructor or Something Else? A Further Analysis of Roles in a Project-Based Learning Class at a Japanese National University
    (The 18th Annual CamTESOL Conference 2022)
  • Mentoring and Facilitating Project-Based Learning at a Japanese National University: Analyzing a Community Revitalization PBL with a STEM PBL Course Mentor/Facilitator Model
    (2nd Virtual Cambodia International Conference on Mentoring Educators 2021)
  • Special 3-day Workshop on Qualitative Research Practice for New Generation Pedagogical Research Center (Cambodia)
    (2021)
  • Infusing a Project-Based Learning Pedagogy into Your Curriculum - A Workshop
    (17th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching 2021)
  • Defining ‘Mentor’ in an English for Specific Purposes Project-Based Learning Classroom Context
    (2nd Virtual Cambodia International Conference on Mentoring Educators 2021 2020)
もっと見る
学歴 (8件):
  • 2019 - 2024 大阪大学 文学研究科 日本語学
  • 2019 - 2022 大阪大学 文学研究科日本語学
  • 2019 - 2022 大阪大学 文学研究科
  • 2011 - 2013 早稲田大学 日本語教育研究科
  • 2011 - 2013 早稲田大学 日本語教育研究科 修士課程
全件表示
学位 (1件):
  • 修士(日本語教育) (Waseda University)
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る