研究者
J-GLOBAL ID:201801009086897550
更新日: 2024年02月05日
ブラッドフォード リー
Lee Bradford J.
所属機関・部署:
職名:
准教授
その他の所属(所属・部署名・職名) (1件):
ホームページURL (1件):
https://bradfordjlee.wordpress.com
研究分野 (4件):
外国語教育
, 外国語教育
, 言語学
, 英語学
研究キーワード (5件):
スマートフォン タッピング
, タスク・デザイン
, モチベーション
, 発音とアクセント
, 第二言語習得
競争的資金等の研究課題 (2件):
- 2020 - 2022 Writing medium's impact on language production
- 2019 - 2020 Investigating Input Enhancement's Effect on Noticing and L2 Development
論文 (30件):
-
Bradford J. Lee, Hayo Reinders, Euan Bonner. Monitoring Engagement in the Foreign Language Classroom: Learners’ Perspectives. Languages. 2024
-
Bradford J. Lee. Listener engagement: the missing link in research on accented speech. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching. 2023
-
Hayo Reinders, Bradford J. Lee, Euan Bonner. Tracking learner engagement in the L2 classroom with experience sampling. Research Methods in Applied Linguistics. 2023. 2. 2. 100052-100052
-
Bradford J. Lee, Justin L. Bailey. Assumptions of speaker ethnicity and the effect on ratings of accentedness, comprehensibility, and intelligibility. Language Awareness. 2023. 1-22
-
リー ブラッドフォード, ブロードブリッジ ジェームズ, パーク ヒュンスック, 島田美織, フリーマン ランディー. Does TESOL teacher motivation matter? Values vs. rewards. More than words: Teaching for a better world. KOTESOL Proceedings 2022. 2022. 21-33
もっと見る
書籍 (1件):
-
Communication Spotlight: Business 2
ABAX ELT Publishing 2021
講演・口頭発表等 (8件):
-
Masks’ impact on listening communication in the L2 context
(PanSIG 2022 2022)
-
An analysis of TESOL teacher motivation - Values vs. Rewards
(PanSIG 2022 2022)
-
The effects and implications of using a tablet to practice writing kanji
(JALTCALL 2022 2022)
-
Appearance, perceived race, and ratings of accentedness
(CamTESOL 2022 2022)
-
The effect of perceived race on ratings of comprehensibility, intelligibility, and accentedness
(JALT 2021 2021)
もっと見る
学歴 (3件):
- - 現在 ハワイ大学ヒロ校 ハワイ語学部 言語学
- - 現在 ニューカッスルが大学 人文科学 修士課程・応用言語学
- - 現在 アナハイム大学 教育学研究科 博士課程・英語教授法
学位 (3件):
- 博士 (アナハイム大学)
- 修士 (ニューキャッスル大学)
- 学士 (ハワイ大学)
経歴 (2件):
- 2020/05 - 現在 福井工業大学 工学研究科 担当
- 福井工業大学 基盤教育機構 准教授
所属学会 (1件):
前のページに戻る