研究者
J-GLOBAL ID:201801010290496300   更新日: 2024年01月30日

ロンバルディ イヴァン

ロンバルディ イヴァン | Lombardi Ivan
所属機関・部署:
職名: 講師
研究分野 (1件): 外国語教育
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2021 - 2025 A tool to improve EFL students' English speaking abilities through progress tracking
論文 (27件):
  • Ivan Lombardi. Videogiochi e italiano L2/LS: cosa c’era, c’è e ci sarà. D'Eugenio, D. & Gelmi, A. (Eds). Rappresentare per includere: Metodi, strumenti e testi per un italiano plurale. 2023. 273-291
  • Ivan Lombardi. Making Progress in English Speaking Visible: A Class Routine to Raise Language Learning Awareness. D. Elliott (Ed.). Teaching and Learning English in Japanese Classrooms: Teachers' Perspectives. 2023. 53-72
  • 英語コミュニケーションにおける学習意識の支援: 2 つの大学英語コースからの比較研究結果. 国際教育交流研究. 2022. 7. 67-84
  • Anita Aden, Christopher Hennessy, Ivan Lombardi, Robert Morel, Stacey Vye. Autonomous Language Learning in Japan: Three Studies in Post-compulsory Education. Roy, D. & Blake, J. (eds.). PanSIG Journal 2019. 2020. 155-165
  • Christopher Hennessy, Ivan Lombardi. Fostering Autonomous English Language Learners: Reflections on Four Years of Practice at a Japanese National University. 国際教育交流研究. 2020. 4. 17-30
もっと見る
書籍 (2件):
  • Motivazione, gioco, lingua. Elementi ludici in prospettiva psicolinguistica
    Milano: Studi AItLA 2019 ISBN:9788897657323
  • Game [not] over. I videogiochi come strumento per la glottodidattica ludica
    Perugia: Guerra - AItLA Strumenti per la Ricerca 2013 ISBN:9788855704991
学位 (2件):
  • Ph.D in Second Language Pedagogy
  • Ph.D in Second Language Pedagogy
受賞 (1件):
  • 2019/02/28 - AITLA (Italian Association of Applied Linguistics), AItLA Award for Outstanding Research,
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る